کد خبر: ۴۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 07 August 2015
مجموع تراکنش‌های شاپرکی کل کشور در پایان تیر ۹۴ با کاهشی نزدیک به ۵ میلیون و ۱۱۵ هزار مورد نسبت به خرداد به حدود ۷۸۲ میلیون و ۷۰۷ هزار تراکنش رسید.
اما با مراجعه به متن آمار و ارقام مندرج در جداول مربوط به عملکرد شاپرک در چهارمین ماه امسال که در قسمت جمع‌بندی این ارقام، با تفکیک به ۲ بخش شامل آمار استان تهران و عملکرد سایر استان‌های ایران (و البته مجموع این ۲ بخش) ذکر شده است.

به وضوح می‌توان مشاهده کرد که بخش اعظم کاهش تعداد تراکنش‌ها یعنی ۸۸ درصد آن در استان تهران رخ داده و تنها ۶۳۳ هزار تراکنش از مجموع ۵ میلیون تراکنش کاهش پیدا کرده (معادل ۱۲درصد) مربوط به ۳۰ استان دیگر کشورمان بوده است.

در میان نتایج ثبت‌شده به عنوان عملکرد بخش‌های گوناگون شبکه شاپرک پس از تراکنش‌های مربوط به پرداخت قبوض و خرید شارژ به وسیله پایانه‌های فروش بیشترین کاهش را با آماری نزدیک به ۲ میلیون و ۹۸۳ هزار تراکنش کمتر در تیر نسبت به خرداد ۹۴ ثبت کرده بود و تراکنش‌های با قصد مانده‌گیری به وسیله کارتخوان‌ها نیز افتی بیش از ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار تراکنش، دومین کاهش قابل‌ملاحظه آمار کلی تعداد تراکنش را رقم زد به دنبال آن باید به کاهش یک میلیون و ۷۱۶ هزار عددی تراکنش‌های مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق اینترنت نیز اشاره کرد.

به این ترتیب در ۲ بخش اخیر با افتی که در تعداد تراکنش‌های آنها اتفاق افتاد، مجموع تراکنش‌های مانده‌گیری به‌وسیله پایانه‌های فروش در فاصله خرداد تا تیرماه ۹۴ از ۵۸ میلیون و ۱۸۹ هزار مورد به ۵۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تراکنش رسید و تراکنش‌های اینترنتی با هدف پرداخت قبض و خرید شارژ نیز از ۳۸ میلیون و ۵۹۳ هزار به ۳۶ هزار و ۸۷۷ هزار تراکنش تقلیل پیدا کرد. 
برچسب ها: شاپرک ، تراکنش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: