کد خبر: ۴۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 07 August 2015
رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد حجم مبادلات تجاری میان کشورهای عضو گروه بریکس از زمان تشکیل این گروه رشد 70 درصدی داشته است.
جاکوب زوما گفت: تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو گروه بریکس از 32 میلیارد دلار فراتر رفته است و این امر از رشد 60 درصدی تولید ناخالص داخلی گروه بریکس از زمان تشکیل آن در 2009 میلادی حکایت دارد.
وی خاطر نشان کرد بریکس حدود 30 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را دارد و یک سوم تولیدات صنعتی جهان و نیمی از محصولات کشاورزی مربوط به این گروه می شود.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد سرمایه گذاری مستقیم در کشورهای عضو بریکس در سال گذشته میلادی بیش از 20 درصد بوده است که در مقایسه با سال 2009 میلادی افزایش نشان می دهد.
سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشورها در سال 2009 بالغ بر 16 و نه دهم درصد اعلام شده است.

سهم سرمایه گذاری کشورهای عضو گروه بریکس در بازارهای جهانی نیز افزایش داشته است و از نه و هفت دهم درصد در سال 2009 میلادی به 14 درصد رسیده است.
جاکوب زوما اعلام کرد کشورش آماده است همکاری خود با اعضای بریکس را در زمینه هایی همچون تولید مواد غذایی و برق ، صنایع پتروشیمی ، معدن و گردشگری ، انرژی هسته ای و تجدیدپذیر ، تجارت ، حمل و نقل ، ارتباطات و آموزش گسترش دهد.

وی تصریح کرد دستاورد کلیدی اجلاس بریکس آغاز فعالیت نهادهای مالی این گروه بود و ابتکار عمل بعدی بریکس تاسیس شعبه ای از بانک این گروه در ژوهانسبورگ است که بانک های بزرگ جهان این بانک را در مراودات تجاری جهان حائز اهمیت می دانند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از پرتوریا، برزیل ، روسیه ، هند و چین کشورهای عضو گروه بریکس هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: