کد خبر: ۴۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 04 August 2015
این سازمان دارای ابعاد اجتماعی و اقتصادی است که منابع آن از محل حق بیمه بیمه شدگان تأمین می شود و این سازمان به منظور صیانت از اموال، انجام تعهدات، حفظ سرمایه و ایجاد ارزش افزوده، نیاز به سرمایه گذاری دارد.
  بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛    دکتر سید تقی نوربخش با بیان اینکه دولت و در پی آن سازمان تأمین اجتماعی برای دوران پساتحریم برنامه دارند، اظهار داشت: جلوگیری از تبدیل بازارهای داخل به انباشت کالاهای خارجی، گسترش ارتباطات با شرکای خارجی در زمینه مشارکت در تولید وسرمایه گذاری و افزایش صادرات از برنامه های شرکت های اقتصادی سازمان است.

 اصحاب رسانه در دومین روز از نخستین نمایشگاه" تأمین اجتماعی، سرمایه گذاری و توسعه پایدار" از توانمندی ها و دستاوردهای  شرکت های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی بازدید و با محصولات و خدمات این شرکت ها آشنا شدند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این سازمان دارای ابعاد اجتماعی و اقتصادی است که منابع آن از محل حق بیمه بیمه شدگان تأمین می شود و این سازمان به منظور صیانت از اموال، انجام تعهدات، حفظ سرمایه و ایجاد ارزش افزوده، نیاز به سرمایه گذاری دارد.

دکتر سید تقی نوربخش درمان و پرداخت مستمری را دو تعهد اصلی سازمان تأمین اجتماعی عنوان وتأکید کرد: این سازمان در توسعه ملی کشور نیز نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به پیروزی کشور در مذاکرات هسته ای گفت: با حمایت رهبری واقدامات دولت در بستر حفظ عزت و کرامت ملت و رعایت خطوط قرمز نظام، توافق انجام شد و امیدواریم دریچه های امید بخشی در روابط بین المللی و تجارت خارجی ایجاد شود .

دکتر نوربخش با بیان اینکه در دوران ظالمانه تحریم های اقتصادی،  سازمان تأمین اجتماعی در خط مقدم مبارزه اقتصادی بود، اظهار داشت: بعد از توافق، سازمان تأمین اجتماعی نیز در بخش های اقتصادی شاهد گشایش و رونق خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به دستاوردهای شرکت های اقتصادی این سازمان پرداخت و گفت: شرکت نفتکش تأمین اجتماعی  به عنوان بزرگترین نفتکش دنیا با 80 فروند نفتکش حمل سوخت کشور را برعهده دارد و همچنین این سازمان خریداری کشتی های جدید را نیز دستور کار قرار داده است.

دکتر نوربخش با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن گسترش فعالیت در دریای خزر و خلیج فارس، با بکارگیری نیروی انسانی کارآمد، در حوزه حمل کالا و مسافر خدمات کلیدی در اقتصاد کشور ارائه می کند.

وی با اشاره به شرکت های دارویی تأمین اجتماعی به عنوان دیگر شرکت های اقتصادی سازمان گفت: عیلرغم تحریم ها، سازمان تأمین اجتماعی در بخش پژوهش و تولید داروهای جدید علی الخصوص داروهای سرطان موفق عمل کرد.

دکتر نوربخش بخش های فولاد و سیمان را از دیگر حوزه های فعالیت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: تا 4 ماه آینده در شرکت ذوب آهن اصلاح خطوط  تولید ریل  وزیر ساختهای حمل ونقل آغاز می شود.

وی با اشاره به حوزه کشت و دامداری به عنوان یکی از بخش های اقتصادی سازمان اظهار داشت: تولید بخشی از لبنیات کشور و تحقیقات در زمینه اصلاح ژنتیک از دستاوردهای عمده این بخش است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان دارای سه هلدینگ  شرکت های اقتصادی سازمان(شستا)، گردشگری و خانه سازی است، افزود: در هریک از این هلدینگ ها شرکت های فراوانی فعالیت می کنند و تلاش می شود با ورود به بازار سرمایه و خروج از بنگاه داری، از فعالیت های پراکنده پرهیز و ریسک سرمایه گذاری را نیز کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه 92درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی از وصول حق بیمه تأمین می شود و حدود 6درصد از محل سود سرمایه گذاری شرکت های اقتصادی بدست می آید، افزود: در سال گذشته 2800میلیارد تومان و در سال جاری 3900میلیارد تومان از سود تقسیم شده شرکت های اقتصادی کسب شد.
دکتر نوربخش با اشاره به اینکه در سال گذشته دولت 6 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد، ادامه داد: اموال بلاتکلیف سازمان تأمین اجتماعی از سال 88  در هیأت دولت بررسی شد و حدود 19بنگاه اقتصادی با تصویب هیات دولت به این سازمان بازگردانده شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تشکیل شورای روابط بین الملل در این سازمان گفت: این شورا در زمینه های بیمه ای و بین الملل فعالیت می کند.
وی  اظهار داشت: اهداف اقتصاد مقاومتی از برنامه های مهم سازمان تأمین اجتماعی است و پرداخت بدون تأخیر مستمری بگیران و در پی آن ایجاد امنیت ملی ، در راستای پیروی از اقتصاد مقاومتی است که با اتکا بر منابع داخلی به ارائه تعهدات می پردازیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: