کد خبر: ۴۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 04 August 2015
مدیرعامل بانک ملی با بیان آنکه سیستم بانکی ما با مشکلات زیادی مواجه است و سیاست های خلق الساعه در یک دهه گذشته و تحریم ها مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.
 بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛   مدیرعامل بانک ملی گفت: بسیاری از شرایط موجود سیستم بانکی از گذشته به ارث رسیده که شرایط مطلوبی نیست و این در حالی است که سال 94 سخت ترین سال بوده و خشکسالی مالی کشور است.

 عبدالناصر همتی در نشستی خبری، افزود: تمام بانک های کشور در حال انجام دادن وظایف خود هستند و درست نیست بانک ها را زیر سوال ببریم و نباید بانک ها را با یک تخلف با چوب زد.

مدیرعامل بانک ملی با بیان آنکه سیستم بانکی ما با مشکلات زیادی مواجه است و سیاست های خلق الساعه در یک دهه گذشته و تحریم ها مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است، اظهار داشت: این امر سبب شده تا مشکلاتی در فعالیت های بین المللی بانک ها ایجاد شود.

رییس شورای هماهنگی بانک ها تصریح کرد: شکل مدیریتی و ساختاری و ضعف فرهنگ و نگاه به بانک ها باعث شده که سیستم بانکی دچار مشکلاتی شود به نحوی که ترازنامه بانک ها پر از مشکل است.

مدیر عامل بانک ملی با اشاره به این‌که در حال حاضر 90 درصد تامین مالی کشور از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در دنیا سهم بانک‌ها از تامین سرمایه کمتر است و چه‌طور است که بانک‌های ایران ظرف 10 ساله گذشته به خصوص بانک‌های دولتی حتی یک ریال افزایش سرمایه واقعی نداشته‌اند در حالی که مجموع نقدینگی کشور در حال حاضر به 800 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به انتقادات از بانک‌ها برای عدم ارائه وام مسکن اظهار کرد: بانک‌ها باید با کدام منابع وام مسکن بدهند. مشکلات پیچیده‌ای در نظام بانکی وجود دارد که مقصر آن نیز بانک‌ها نیستند، اما برخی فکر می‌کنند بانک‌ها به منابع لایزال الهی وصل‌اند. تقاضای نقدینگی در بازار زیاد است و تنها منبع تامین آن نیز بانک‌ها هستند.

مدیرعامل بانک ملی همچنین عنوان کرد: وقتی سرمایه بانک‌ها زیاد نشده است، باید برای تامین مالی یا دست در کیسه بانک مرکزی کنند یا پول چاپ شود یا منتظر بمانیم که سرمایه خارجی بیاید و بورس بهبود پیدا کند تا بانک‌ها بتوانند به سمت تامین مالی کوتاه‌مدت بروند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: