کد خبر: ۴۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - 30 July 2015
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در پستو نگه داشتن دختران و عدم مشارکت و حضور آنان در فضای اجتماعی یک خطر است، بنابراین باید سمن‌های دختران جوان به ویژه سمن‌های مربوط به اشتغال آنها در استان‌ها بسیار جدی گرفته شود.
محمدرضا رستمی در اختتامیه گردهمایی مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: لازم است برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره هفته جوانان و هفته علی اکبر (ع) به سمن‌های استانی واگذار شود و مسئولان استانی بر حسن انجام ار آنان نظارت کنند. علاوه بر آن لازم است که جوانان در برنامه‌هایی که در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود، مشارکت داشته باشند. به عنوان نمونه یکی از استان‌ها برای جشنواره استانی مسابقه طراحی پوستر برگزار کرده بود.
وی در ادامه گفت: ادارات کل ورزش و جوانان باید ماهی یک بار یک گزارش راهبردی استانی به معاونت ساماندهی امور جوانان ارائه دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آینده مدیریت اجتماعی ایران و دنیا در دست فضای مجازی است، اظهار کرد: فضای مجازی برای ما یک اولویت محسوب می‌شود بنابراین هر استان باید دست کم ماهانه یک کمپین برای جوانان در رسانه‌های اجتماعی مانند کمپین کاهش اعتیاد برگزار کند. علاوه بر آن شبکه‌های اجتماعی داخلی اختصاصی جوانان در استان‌ها باید تولید شود.

رستمی اضافه کرد: اپلیکیشن موبایل در استان‌ها، تولیدکنندگان زیادی دارد بنابراین لازم است مسئولان استانی تولید اپلیکشین‌های موبایل را به مسابقه بگذارند. علاوه بر آن تولید محتوای قوی به زبان فارسی در رسانه‌های اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد و طراحی تخصصی اجتماعی نیز در برنامه ششم توسعه قطعی شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه ترحم‌آمیز به جوانان اضافه کرد: باید امید، نشاط، خودباوری را به جوانان بازگردانیم و نباید با اقدامات ندانسته ناامیدی را در بین آنان گسترش دهیم. علاوه بر آن نیازمند بازگشت اعتماد به جوانان هستیم به همین منظور طراحی پورتال ملی اوقات فراغت که بر زمین مانده بود و اظهارات کلیشه‌ای و بیهوده درباره آن می‌شد را به یک تشکل مردم نهاد واگذار کردیم و با گذشت یک ماه و نیم از این کار، این پورتال آماده رونمایی شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: باید توانمندسازی در ستاد و استان‌ها جدی گرفته شود و از اندیشه‌ها و رویکردهای جدید در حوزه جوانان آگاه باشیم./ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: