کد خبر: ۴۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۴ - 20 July 2015
وزير نفت ايران و قائم مقام صدر اعظم آلمان تاکيد کردند:
وزير نفت ايران و قائم مقام صدراعظم آلمان در جلسه اي مشترک بر حل مسائل بانکي و بيمه اي براي شکل گيري روابط دو جانبه تاکيد کردند.
وزير نفت ايران و قائم مقام صدراعظم آلمان در جلسه اي مشترک بر حل مسائل بانکي و بيمه اي براي شکل گيري روابط دو جانبه تاکيد کردند.

بيژن نامدار زنگنه ، وزير نفت و زيگمار گابريل ، قائم مقام صدر اعظم آلمان در جلسه مشترک هيئتهاي بلندپايه ايران و آلمان که امروز (دوشنبه 29 تيرماه) برگزار شد، با اشاره به روابط ديرينه دو کشور در گذشته، بر حل مسائل بانکي و بيمه اي تاکيد کردند.

در اين نشست، وزير نفت ايران ، زمينه هاي مختلف همکاري را ميان دو کشور در زمينه نفت ، گاز ، پالايش و پتروشيمي و ديگر بخشهاي اقتصادي ايران تشريح کرد و با اشاره به اين که ايران با 12 سال گذشته تفاوتهايي دارد، تصريح کرد: شرکتهاي آلماني بايد براي همکاري با شرکتهاي ايراني اين موضوع را در نظر بگيرند؛ به عنوان نمونه برخي تجهيزات که در گذشته وارد کشور مي شده است هم اکنون در ايران توليد و در برخي زمينه ها ايران صاحب تکنولوژي شده است.

قائم مقام صدر اعظم آلمان نيز در اين نشست با تاييد سخنان وزير نفت ايران درباره تفاوت ايران با 12 سال گذشته، به نيازمنديهاي اقتصاد آلمان اشاره کرد و گفت: هدف آلمان از اين سفر صرفا عرضه محصولات به ايران نيست.

وي گفت: اقتصاد آلمان به مواد خام نياز دارد و ايران مي تواند شريک مطمئني در اين زمينه باشد؛ ضمن اين که دو کشور در بسياري از زمينه هاي اقتصادي نيز مي توانند همکاري کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: