کد خبر: ۴۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 12 July 2015
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعت، توليد، اشتغال، افزايش درآمد ملی و سرانه کشور، نيازمند داشتن افقی بلند با رويکرد نگاه به بازارهای جهانی است.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعت، توليد، اشتغال، افزايش درآمد ملی و سرانه کشور، نيازمند داشتن افقی بلند با رويکرد نگاه به بازارهای جهانی است.

 محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم توديع و معارفه مدير عامل و و اعضاي هيئت مديره صندوق ضمانت صادرات ايران، با بيان اين مطلب، افزود: ما بايد در تعريف طرح‌هاي جديد صنعتي و معدني فقط به بازارهاي داخلي اکتفا نکنيم.

وي گفت: بنا به فرمايش مقام معظم رهبري ؛ ضرورت توسعه صادرات غير نفتي امروز در سرلوحه کارهايمان باشد، و در اين ميان بايد آسيب شناسي کنيم که کشوري که داراي ظرفيت‌هاي فراوران در پتروشيمي، فولاد و غيره دارد چرا نبايد بازارهاي هدف صادراتي خود را افزايش دهد.

وزيرصنعت، معدن و تجارت يادآور شد: لازمه اينکه ما بتوانيم کشور خود را در رديف کشورهاي صنعتي قرار دهيم، توجه به بازارهاي جهاني و اختصاص سهم در بازارهاي مطرح کشورهاي قدرتمند است.

وي تاکيد کرد : توليد و صادرات مکمل يکديگر بوده و هر چه واحدهاي صنعتي و معدني طرح‌هاي توسعه بيشتري داشته و بزرگ فکر کنند به همان ميزان نيز ارزش صادرات خود را ارتقاء خواهند داد.

به گفته نعمت زاده ؛ مديران بنگاه‌هاي، صندوق‌هاي حمايتي و حتي مديران ستادي و صفي بايد همواره دقت، جرات ريسک‌پذيري، نوآوري، ابتکار داشته باشيم.

وي با بيان اينکه ارزش يک مدير صادرات محور و صندوق‌هاي مربوطه به ساختمان و تجهيزات اداري نيست، افزود: ارزش شما به تغييرات فکري و ديدگاهي، تشکيل اتاق‌هاي فکر، تقويت ارتباطات بين المللي و نحوه برخورد عاقلانه با مسايل پيش روي است.

نعمت زاده با بيان اينکه سرمايه اصلي، صندوق ضمانت صادرات ايران اجراي تعهدات داده شده به مشتريان که همان صادرکنندگان است، گفت: تعامل با بانک‌هاي داخلي و خارجي و افزايش سرمايه اين صندوق را با جديت در کميسيون‌هاي مختلف مجلس، دولت و بانک مرکزي پيگيري مي کنيم.

وي در توضيح اين مطلب ، افزود: افرادي که در توليد ملي نقش دارند بايد دولت علاوه بر افزايش انگيزش سرمايه‌گذاري بيشتر در آنان ، اقداماتي کند که آنها علاوه بر حمايت، ارايه راهکارهاي اجرايي ؛ سود بيشتري نيز ببرند.

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه  ما به عنوان مسئول صنعت و معدن و تجارت نمي‌توانيم بگوييم که با حمايت نکردن فلان دستگاه، ما هم کار را نيمه تمام رها مي‌کنيم؛ افزود: خوداتکايي و ريسک‌پذيري مهمترين ويژگي‌هاي مديران صادراتي است.

در ابتداي اين جلسه طاهر شه حامد گزارشي از عملکرد صندوق ضمانت صادرات ارائه کرد. 

همچنين سيد کمال سيد علي نيز به تشريح برنامه هاي آينده صندوق پرداخت./باشگاه خبرنگاران

ا

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: