کد خبر: ۴۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۴ - 09 July 2015
اعتصاب کارکنان مترو لندن، این شبکه حمل و نقل پایتخت انگلیس را فلج کرده است.
شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: ورودی های مترو لندن تا صبح روز جمعه بسته خواهند ماند. اعتصابی که از سال دو هزار و دو تاکنون بی سابقه است شبکه حمل و نقل زیرمینی پایتخت انگلیس را فلج کرده است.

علت اعتصاب راهبران قطار و کارکنان مترو لندن شب کاری های اضافه در آخر هفته از ماه سپتامبر آینده اعلام شده است. اتحادیه های صنفی خواستار افزایش دستمزد کارکنان برای جبران این اضافه کاری شده اند و با پیشنهاد افزایش دو درصدی دستمزدها از سوی مدیریت مترو مخالفند.

فین برنن که یکی از مذاکره کنندگان با مسئولان مترو لندن است در گفتگو با خبرنگار یورونیوز می گوید: «پیشنهاد آنها مشکلات مربوط به توازنی که باید بین ساعات کار و زندگی خانوادگی حفظ کرد حل نمی کند. شرکت مترو باید خود را منطقی نشان دهد و برای یافتن راه حل با ما پشت یک میز مذاکره کند.»

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس این اعتصاب را غیرقابل قبول و توجیه ناپذیر قلمداد کرده است. شهردار لندن نیز این اعتصاب را جنبشی با انگیزه های سیاسی خوانده است. این اوضاع باعث شده است مسافران مترو لندن برای رسیدن به مقصد های خود از دیگر وسایل حمل و نقل استفاده یا حتی پیاده روی کنند.

یکی از شهروندان می گوید: «آنها شاید حق داشته باشند اعتصاب کنند اما این کار آنها تا صبح جمعه باعث مشکلات جدی برای مردم خواهد شد.»

اتحادیه های صنفی احتمال حفظ این اقدامات را منتفی ندانسته اند و به این ترتیب احتمال دارد اختلال در حرکت قطارها مترو از روز جمعه فراتر رود.

خبرنگار یورونیوز در پایان گزارش داد: به دلیل این اعتصاب که طی یک دهه اخیر بی سابقه است دویست دستگاه اتوبوس دیگر در لندن به کار گرفته شده اند و از مسافران خواسته شده است از این اتوبوس ها استفاده کنند.
برچسب ها: مترو ، لندن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: