کد خبر: ۴۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 05 July 2015
همه‌پرسی یونان درباره پذیرش یا رد شروط تروئیکای اروپایی (صندوق‌بین‌المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپایی) امروز از ساعت 7 به وقت محلی در این کشور آغاز شده است.
عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا گفت، بانک مرکزی اروپا آماده است تا در صورت نیاز اقدامات اضافی برای بحران یونان انجام دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، بنویت کوئر عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا گفت، بانک مرکزی اروپا آماده است تا در صورت نیاز اقدامات اضافی اتخاذ کند.

وی در کنفرانسی اقتصادی در جنوب فرانسه گفت، «در شرایط کنونی وجود بی‌ثباتی بسیار در اروپا و جهان، بانک مرکزی اروپا شفاف عمل کرده است و اگر نیاز باشد کار بیشتری انجام دهد، انجام خواهد داد.»

کوئر ادامه داد، «اراده و میل ما برای اقدام در این زمینه نباید مورد تردید قرار گیرد.»

همه‌پرسی یونان درباره پذیرش یا رد شروط تروئیکای اروپایی (صندوق‌بین‌المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپایی) امروز از ساعت  7 به وقت محلی در این کشور آغاز شده است.

یونان چندی پیش برای نخستین بار و به عنوان نخستین کشور پیشرفته اروپایی نتوانست اقساط خود به صندوق بین‌المللی پول را بازپرداخت کند. این کشور ماه‌هاست که با طلبکاران بین‌المللی خود در حال مذاکره است.

در همین رابطه، رئیس پارلمان اروپا گفت، اگر مردم یونان امروز به برنامه‌های ریاضتی تروئیکا رای منفی بدهند، باید پول دیگری را جایگزین یورو کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: