کد خبر: ۴۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 05 July 2015
مدیر هنری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جمع هنرمندان منطقه آزاد ارس گفت: ضمانت اجرایی خانه هنرمندان، حضور و مدوامت فعالیت هنرمندان منطقه آزاد ارس است.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حمیدرضا اردلان مدیر هنری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه کشور در جمع بیش از 200 نفر از هنرمندان منطقه آزاد ارس گفت: صرفا تاسیس خانه هنرمندان در یک منطقه کافی نیست و لازمه رشد و پیشرفت هنرمندان منطقه ، مداومت و حضور فعال هنرمندان در تمامی زمینه های هنری و بعنوان ضمانت اجرایی خانه هنرمندان ارس است.

اردلان در بخشی از سخنان خود با اشاره به پیشینه هنری منطقه و استان گفت: با مداومت در تولید هنر، ارس را به آن نشان واقعی خود برسانید و در این راستا تشکیل کلاسهای آموزشی در شان منطقه آزاد ارس و همردیف با کلاسهای آموزشی پاریس و رم از بهترین راهکارها در این زمینه می تواند باشد. 

وی مهمتری اقدام در راستای تاسیس خانه هنرمندان را تهیه اساسنامه های مربوط به انجمن های مختلف هنری عنوان کرد و افزود: خانه هنرمندان منطقه آزاد ارس باید بصورت NGO تشکیل و منطقه آزاد ارس نه بانی آن بلکه حامی آن و فعالیت هایش شود.

اردلان در ادامه افزود: اگر بخواهیم که خانه هنرمندان ارس فرمایشی نباشد و به رشد و اعتلای هنر در منطقه آزاد ارس کمک کند باید یک سری اقدامات به لحاظ ساختاری و یک سری کارهایی به لحاظ آداب و منش مندی آن محتوا، انجام دهیم.

مدیر هنری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد صنایع دستی را امری بسیار مهم و مقدس عنوان کرد و گفت: در کشور نسبت به صنایع دستی دچار غفلت شده ایم و باید بکوشیم تا این هنر زیبا و خلاق را رونق و گسترش دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: هنرمندان صنایع دستی با دستان خود فکر می کنند و ذهن، خلاقیت را به دستها می دهد و بهمین علت صنایع دستی و دست نگاره ها بهترین هنرها می شود.

این نشست با حضور بیش از 200 نفر از هنرمندان منطقه آزاد ارس در زمینه های مختلف هنری از جمله هنرهای نمایشی، صنایع دستی، فرش،هنرهای تجسمی، انجمنهای ادبی برگزار گردید و مقرر شد پس از تهیه اساسنامه های انجمنها، بعد از عید فطر خانه هنرمندان ارس افتتاح گردد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: