کد خبر: ۴۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 24 June 2015
لندن – ایرنا- یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس روزسه شنبه تایید کرد که یک زن 31 انگلیسی پس ازهفت ماه اسارت، از سوی گروه تروریستی النصر سوریه آزاد شده است.
 این سخنگو گفت که وزارت خارجه انگلیس در جریان آزادی این زن که هنوزهویتش فاش نشده، قرار گرفته و پیشنهاد کمک های لازم نیز دراین خصوص ارایه کرده است.

به گزارش منابع انگلیسی از جمله روزنامه های تایمز و گاردین این زن که ساکن شرق لندن می باشد، روز یکشنبه گذشته به ترکیه منتقل شده است.

روزنامه تایمز روز سه شنبه به نقل از 'تسنیم اکونجه ' یک وکیل انگلیسی که به آزادی این شهروند انگلیس کمک کرده است، نوشت: آزادی این زن بدنبال مذاکرات صورت گرفته با گروه النصر سوریه که شاخه القاعده به شمار می آید، صورت گرفته است.

این وکیل انگلیسی به تایمز گفته است که این زن چند ماه پیش از سوریه و از طریق شبکه اجتماعی 'واتس آپ' با وی تماس و خواستار کمک برای آزادیش شده بود.

روزنامه تایمز به نقل از این وکیل نوشت: این زن که دارای بیماری ذهنی بوده است برای تدریس زبان انگلیسی و نیز آموزش جن گیری به کشور سوریه سفر کرده بود.

روزنامه گاردین نیز روز سه شنبه در این ارتباط نوشت که گروه النصر در جریان مذاکرات صورت گرفته با آن، بدلایل انساندوستانه و نیز تاریخچه بیماری های این زن حاضر شد که او را آزاد بکند.

این روزنامه عنوان کرده که برای آزادی این زن، باجی پرداخت نشده است.

گاردین با بیان اینکه 'تسنیم اکونجی ' وکیل خانواده سه دختر انگلیسی است که اوایل سال جاری میلادی برای پیوستن به گروه داعش به سوریه فرار کردند، گفت: این وکیل انگلیس می گوید که غیرمتحمل است که آزادی این زن بتواند سبب امیدواری سایر خانواده هایی که اعضای آنها به گروه داعش پیوستند، شود .

این وکیل گفته است: معامله کردن با گروه النصر با مراتب آسان تر از گروه داعش است 

این روزنامه نوشت: انتظار می رود که این زن انگلیسی به زودی به انگلیس بازگردد.

براساس گزارش های رسمی در حدود 700 انگلیسی که در میان آنها شماری زن و دختر بسیار جوان بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند و تاکنون نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند. 

به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه رفته اند. 

روزنامه ساندی اکسپرس اخیرا در گزارشی با بیان اینکه حداقل یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشته بود: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است. 

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند /ایلنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: