کد خبر: ۴۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 23 June 2015
معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی این وزارتخانه و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند را جهت اجرا به دانشگاه‌های استان خوزستان و پارک‌های علم و فناوری ابلاغ کرد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد:موضوع این تفاهم‌نامه ایجاد پارک علم و فناوری در منطقه تجاری صنعتی اروند با هدف حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان در بازارهای داخلی و بین المللی است و مدت اجرای آن پنج سال است که توسط دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و مهندس اسماعیل زمانی مدیرعامل و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند امضا شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند متعهد شد پس از تصویب ایجاد پارک علم و فناوری در هیئت مدیره خود و اخذ مجوز از وزارت علوم، منابع مالی مطالعه طراحی و راه‌انداری پارک علم و فناوری را فراهم کند و برای توسعه فعالیت‌های پارک و استقرار شرکت‌های دانش بنیان علاوه تامین منابع مالی، زمین، فضای فیزیکی و ساختمان لازم را فراهم کند. 

همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حضور اعضای هیئت علمی در قالب شرکت‌های دانش بنیان، حمایت تجهیزاتی، آزمایشگاهی و مشاوره‌ای از شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از بازاریابی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان از دیگر تعهدات سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در این تفاهم‌نامه است.

وزارت علوم نیز بر اساس این تفاهم‌نامه موظف است ضمن تشکیل تیم مشاوره‌ای برای راه اندازی پارک علم و فناوری، امکان استفاده شرکت‌های مستقر در این پارک را از امکانات پژوهشی دانشگاه‌های منطقه فراهم کند و با سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در زمینه برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و بومی سازی و انتقال فناوری‌های توسعه یافته در واحدهای فناور به بنگاه‌های اقتصادی مرتبط با صنعت اقدام کند.

تعهدات وزارت علوم در قالب قرارداد همکاری و با محوریت پارک علم و فناوری خوزستان و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عملی خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: