کد خبر: ۴۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 11 June 2015
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و تجارت در پاسخ به این سوال که " چرا واردات برنج علی رغم گذشت بیش از 6 ماه از ممنوعیت آن توسط وزارت جهاد کشاورزی همچنان ادامه دارد؟ " اظهار کرد: مدت ثبت و سفارش برای واردات کالاها شش ماه است، اما کسانی که ثبت سفارش را انجام می دهند، در مدت ثبت سفارششان می توانند اقدام به خرید کنند و این به معنای آن نیست که ظرف همین شش ماه کالا به دست آن ها خواهد رسید.
ولی اله افخمی خاطرنشان کرد: کسی که شش ماه فرصت ثبت سفارش داشته باشدU فرض کنید، در ماه ششم اقدام به خرید کالا کند،لذا می تواند طبق توافقنامه ای که با فروشنده کالای خودش منعقد کرده، کالا را چند ماه بعد دریافت کند.

معاون وزیر صنعت افزود: ممکن است حمل این کالا شش ماه و یا هشت ماه دیگر بعد از توافق باشد و آن زمان به دست سفارش دهنده برسد، بنابراین نمی توان برای آن زمان خاصی را تعیین کرد.

افخمی راد تصریح کرد: معنای این شش ماه اعتبار ثبت سفارش این است که در این مدت پول به فروشنده پرداخت شده تا قرار داد فعال شود، بنابراین نمی توان پیش بینی کرد که برنج ظرف پایان همین شش ماه به دست سفارش دهنده برسد.

وی به برنج های وارد شده در هفته های اخیر اشاره کرد و به نسیم گفت: برنج هایی که امروز وارد کشور می شود همه بر مبنای ثبت سفارش های گذشته است و ثبت سفارش جدیدی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با تشریح میزان واردات برنج به کشور در ماههای اخیر تصریح کرد: طبق آمار، روند واردات برنج در ماههای اخیر یک روند کاملا نزولی بوده و کاهش زیادی پیدا کرده است گرچه تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ممنوعیت کاهش واردات برنج در ماه های آتی به خوبی حس خواهد شد.

افخمی راد خاطرنشان کرد: علاوه بر برنج تمامی کالاهایی که وزارت جهاد کشاورزی دستور ممنوعیت واردات آن ها را صادر کرده است به استناد جداول و آمار های گمرک کاهش یافته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: