کد خبر: ۴۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - 04 June 2015
طرح ملی سبک زندگی در عرصه رسانه نخستین بار در کشور در خراسان رضوی اجرایی می شود.
مشاور وزیر ورزش درامورجوانان دیروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی در مشهد گفت: این طرح ملی شامل اقداماتی پیشگیرانه همراه با ارائه برنامه های مختلف برای استفاده از فضای مجازی است که با نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان میان کارکنان مجموعه های دولتی و خانواده های آن ها ،گروه های تاثیر گذار و نهایت بین جوانان فعال استان اجرایی می شود.

رستمی با اشاره به این که استفاده از فضای مجازی اجتماعی مورد علاقه جامعه جوان امروز کشور است افزود : این فضا به راحتی در دسترس است و می‌تواند در زمان کمی سبب شکل‌گیری پدیده یا حرکت اجتماعی در سطح ملی و یا بین‌المللی شود از این رو باید جوانان در برابر تهاجمات در این فضا مقاوم باشند .

او با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور برای عضویت وزارت و رزش و جوانان در شورای عالی فضای مجازی کشور افزود : برخی از مشکلات حوزه جوانان در فضای مجازی پیگیری می شود و سیاست هایی که در شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون های مختلف به تصویب می رسد باید متناسب با علاقه جوانان تدوین شود و بتواند بستری مناسب برای بهبود اوضاع اقتصادی و اشتغال آن ها رافراهم کند.

او با بیان این که بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته در زمینه استفاده از تلویزیون و ماهواره و آمار بدست آمده گفت : جابه‌جایی تدریجی از رسانه داخلی به خارجی ایجاد شده است .
مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: هم اکنون فرار مغز‌ها معضل جدی نیست بلکه امروزه از طریق فضای مجازی جوانان در کشور‌های مختلف در اختیار کشور دیگر یا شرکت‌های بین‌المللی دیگری قرار می‌گیرند اما هزینه آنها بر دوش کشور خودشان است.

رستمی گفت : تا به امروز مطالعه دقیق در حوزه حضور خانواده‌ها و جوانان در فضای مجازی نشده است همچنین ما از سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها بی اطلاع هستیم ،در حوزه‌های مختلف اشتراک و انتشار فضای مجازی نیز حضور کمی داریم و باید با حضور آگاهانه جوانان بتوانیم فرهنگ خود را گسترش دهیم و طبق تاکید مقام معظم رهبری اگر به زبان فارسی و فرهنگ خود در شبکه مجازی توجه نکنیم در آینده نزدیک نیمی از تمدنمان را از دست می‌دهیم.

او با تاکید بر و توانمندسازی جامعه جوان و تلاش برای حل مشکلات آنها در جامعه گفت : دو طرح ویژه در کمیسیون اشتغال دولت قرار دارد که امیدواریم به زودی در جلسه هیئت دولت مطرح شود تا زمینه ای مناسب را برای بهبود اوضاع کسب و کار 100 هزار جوان در کشور فراهم کند.
هم اکنون 29رسانه اجتماعی در کشور دارای کاربران بسیار زیادی هستند.
برچسب ها: جوانان ، سبک زندگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: