کد خبر: ۴۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - 01 June 2015
بانک مهر اقتصاد با مدیران انقلابی و کارکنان بسیجی که در اختیار دارد می تواند همانند گذشته در اجرای منویات رهبر انقلاب در سیستم بانکی کشور نقش آفرین باشد.
 
مدیر عامل و معاونین بانک مهر اقتصاد با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان دیدار کردند.

 آیت الله طباطبایی‌نژاد - نماینده ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری - در این دیدار با تقدیر از اقدامات بانک، گفت: بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بانک ارزشی و با دارا بودن نیروهای ولایی، باید به عنوان الگویی مناسب برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: بانک مهر اقتصاد با مدیران انقلابی و کارکنان بسیجی که در اختیار دارد می تواند همانند گذشته در اجرای منویات رهبر انقلاب در سیستم بانکی کشور نقش آفرین باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برخی از عملیات‌های بانکی به ظاهر اسلامی است اما در باطن با ربا فرقی ندارد، افزود: شما مدیران ارزشی باید در راستای ارائه الگوی کامل بانکداری اسلامی بیش از پیش تلاش کنید و اجازه ندهید حتی گوشه‌ای از فعالیت‌های بانکی غیر اسلامی باشد.
وی خاطر نشان کرد: حتی اگر 90 درصد از فعالیت‌های بانکی بدون ربا باشد ولی ده درصد از آن دارای ایراد فقهی باشد، تمام فعالیت‌های بانکی را زیر سوال می برد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا به اسلامی شدن بانک‌ها و انجام وظایف اصلی که همان صیانت از پول‌های مردم است کمک نماییم.
وی تأکید کرد: مجموعه بانک مهر اقتصاد به عنوان یک مجموعه انقلابی و ارزشی باید همانند گذشته با تأسی از منویات مقام معظم رهبری به وظایف خود در قبال حمایت از تولید عمل کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان وظیفه مجموعه بانک مهر اقتصاد را بسیار سنگین دانست و یادآور شد: تمام مشکلات کنونی کشور مربوط به عمل نکردن به دستورات اسلامی است و امیدواریم که بانک مهر اقتصاد همانند گذشته در اجرای دستورات اسلامی در سیستم بانکی پیشرو باشد.

گفتنی است دکتر غلامحسن تقی نتاج در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی با اشاره به اقدامات بانک مهر اقتصاد در راستای قانون عملیات بانکی بدون ربا و ارائه آمارهای اقدامات انجام شده در راستای سند اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: چنانچه موازین شرعی به طور صحیح اجرا شوند، بانک‌ها و صنعت به راحتی می توانند با رعایت جنبه اقتصادی، به فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: در این راستا تا کنون دو مرتبه در متن قراردادها بازنگری اساسی صورت گرفته و بر اساس فتوای امام راحل و مقام معظم رهبری تنظیم شده است.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد گفت: قانون عملیات بانکی بدون ربا تا کنون در بانک مهر اقتصاد اجرا شده است و این مرحله مقدمه‌ای برای پیاده‌سازی و اجرای بانکداری اسلامی است و در صدد هستیم تا اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهیم.

نتاج همچنین ابراز کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی تسهیلات ده تا سی میلیون تومانی در راستای کمک به اقتصاد خانوارها و بخش کشاورزی به عموم واجدین شرایط ارائه شده است.

در ادامه دکتر حمیدرضا نجف‌پور – معاون اعتبارات بانک - با اشاره به رویکردهای اقتصادی و خدماتی بانک در ارائه تسهیلات به مشتریان و مردم، بیان کرد: بانک مهر اقتصاد با رویکرد خدماتی برای رفع نیازهای آحاد مردم در حوزه تحصیل، مسکن، اشتغال و طرح‌های مولد، 52 هزار میلیارد تومان طی بیش از ده میلیون فقره تسهیلات به مشتریان پرداخت نموده که این حجم بالای تسهیلات برای تحقق عدالت محوری به اقشار مختلف پرداخت شده است.

معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد بیان کرد: این بانک همچنین با رویکرد اقتصادی با اختصاص 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت مستقیم به بخش تولید و مولد کشور پرداخت نموده است.
وی ادامه داد: بانک مهر اقتصاد با رویکرد خدماتی و اقتصادی توانسته است در مجموع 70 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولیدی و مولد کشور اعطا کند.

نجف‌پور به تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده توسط بانک مهر اقتصاد در خصوص اجرای صحیح قانون عملیات بانکی بدون ربا از سال 86 تا کنون اشاره کرد و افزود: تمامی قراردادهای بانک مهر اقتصاد به تأیید شرعی حوزه نمایندگی ولی فقیه رسیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: