کد خبر: ۲۱۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 April 2024
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم اظهار داشت:
دامادی به تشریح عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: خوشبختانه آمار و ارقام نشان می‌دهد که بانک در رسیدن به اهداف متعالی خود که همان توسعه بانکداری اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرض‌الحسنه موفق بوده است.

«سید حسین دامادی» با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان قم، گفت: این استان در توسعه فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه پیشگام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، «سید حسین دامادی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم گفت: با وجود مراکز عالی حوزوی و بزرگان و زعمای علوم دینی و استقبال چشمگیر مراکز آموزش عالی، این استان در توسعه فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه پیشگام بوده است.

دامادی به تشریح عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: خوشبختانه آمار و ارقام نشان می‌دهد که بانک در رسیدن به اهداف متعالی خود که همان توسعه بانکداری اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرض‌الحسنه موفق بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت ارشد بانک به قم نگاه ویژه‌ای دارد، افزود: در طول سال ۱۴۰۲ مدیرعامل بانک با شناخت از جایگاه خاص و نقش مهم شهر مقدس قم در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه، طی سفرهای مختلف با مدیران شرکت‌های صنعتی مهم، استاندار قم، علما و فضلای مبرزی چون آیت‌الله اعرافی، آیت‌الله حسینی بوشهری و رؤسای مرکز خدمات حوزه علمیه و جامعه ‌المصطفی العالمیه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دامادی با اشاره به اینکه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه همواره از خدمات ویژه و گسترده این بانک بهره‌مند بوده‌اند، گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر به این عزیزان همواره جلسات متعددی را با مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و دغدغه‌های آن‌ها را بدون وقفه پیگیری کرده‌ایم.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به پیشگامی بانک در توسعه فناوری و خدمات نوین اشاره کرد و گفت: این فقط یک شعار نیست عملکرد بانک در حوزه خدمات آنلاین واقعاً عالی بوده است؛ راه‌اندازی پیشخوان مجازی، توسعه وام آنلاین، افتتاح حساب آنلاین، سفته الکترونیک و راه‌اندازی سوپر اپلیکیشن کیوبانک از جمله خدمات غیرحضوری بانک در سال‌های اخیر بوده است که هرکدام از این اقدامات نیاز به شرح مفصل دارد.

وی افزایش پرداخت‌های تسهیلات آنلاین بانک در استان قم به بیش از ۳۷هزار فقره را از برکات توسعه فناوری و نوآوری در بانک دانست و افزود: بر همین اساس تعداد افتتاح حساب آنلاین در استان قم نیز بیش از ۱۱۸هزار فقره بوده است.

دامادی در ادامه با بیان اینکه بانک در استان قم ۱۱ شعبه و ۵ باجه فعال دارد، گفت: خوشبختانه درصد رشد منابع بانک نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه نسبت مطالبات به مصارف کمتر از ۰.۳۹ (سی و نه صدم) درصد است، افزود: اکنون با استقبال خوب مردم فهیم استان قم تعداد سپرده‌های مشتریان بیش از ۴۲۱هزار فقره است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم تعداد کل وام‌های پرداختی در سال جاری را بیش از ۷۷هزار فقره با رقم پرداختی ۴۴هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تعداد مبلغ وام‌های تکلیفی پرداخت شده نزدیک به ۱۶هزار فقره با رقم حداقل ۱۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی از پرداخت وام به بیماران صعب‌العلاج خبر داد و در این رابطه گفت: یکی از افتخارات مهم استان قم پرداخت ۱۲۰۰ فقره وام به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به بیماران معسر بوده که در راستای گسترش اقدامات حوزه عام‌المنفعه و برنامه‌های مسئولیت اجتماعی صورت پذیرفته است.

دامادی با اعلام اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر ایام سال اقدام به پرداخت وام می‌کند و این فرایند توقف‌ناپذیر است، گفت: به‌طور معمول روزانه چیزی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به مشتریان اعطا می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم استقبال از بانکداری قرض‌الحسنه را نشان دهنده علاقه مردم به توسعه و تعمیق فرهنگ قرض‌الحسنه اعلام کرد و گفت: با اینکه بزرگترین و گسترده‌ترین دامنه پرداخت وام به مشتریان را داریم، ولی مطالبات معوق شده بانک کمتر از نیم درصد است.

وی افزود: این بانک در سطح کشور حداقل ۱۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص خواهد داد که با معرفی اداره کل صمت استان قم، ۲۰ فقره از این وام‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان این استان تعلق خواهد گرفت.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: