کد خبر: ۲۱۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 22 April 2024

بانکداری ایرانی -سخنگوی صنعت برق گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: در سال 1400 با ناترازی شدیدی مواجه بودیم اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسید.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال 180 اقدام تامین انرژی در کشور تعریف شده، گفت: امیدواریم سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آنها است.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: به صورت میانگین 50 درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می شود.

رجبی مشهدی با اشاره به آغاز معاملات برق در بورس انرژی توسط شرکت‌های توزیع برق گفت: در نخستین روز معاملات شرکت های توزیع نیروی برق در بورس انرژی، ٢١ شرکت توزیع نیروی برق موفق به خرید برق به ارزش ٣٢ میلیارد تومان از تولیدکنندگان برق شدند.

وی با بیان اینکه "با اصلاح جریان مالی صنعت برق،شرکتهای توزیع نیروی برق می توانند از اول اردیبهشت ماه نسبت به خرید برق از بورس انرژی اقدام کنند"، افزود: بیشترین حجم معاملات مربوط به شرکت توزیع نیروی برق اهواز بوده که بالاترین رکورد را ثبت کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: