کد خبر: ۲۱۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 11 September 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران امروز دوشنبه ۲۰ شهریورماه سالجاری در سالن اجتماعات سندیکای بیمه گران ایران با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران امروز دوشنبه ۲۰ شهریورماه سالجاری در سالن اجتماعات سندیکای بیمه گران ایران  با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

به گزارش بانکداری ایرانی، پور کیانی با کسب 26رای از 41 مدیرعامل حاضر در جلسه برای یک دوره دوساله بعنوان دبیرکل این نهاد صنفی انتخاب گردید.

پورکیانی از مدیران با سابقه بیمه ایران است که سال ها مدیرعامل بیمه البرز بود.

گفتنی است سندیکای بیمه گران ایران قدیمی ترین و بزرگترین نهاد صنفی صنعت بیمه کشور است که در حال حاضر 41 عضو دارد. شورای عمومی  بالاترین رکن این سندیکا محسوب می شود و مدیران عامل موسسات بیمه ای در آن عضویت دارند.

تاریخ تاسیس سندیکای بیمه‌گران ایران به سال 1316 برمیگردد. طبق ماده (9)  مصوبه هیات وزراء مورخ 26 مهرماه 1316 موسسات خارجه که در ایران کار می کنند باید عضویت سندیکای بیمه گران ایران را قبول نمایند.

نظامنامه تشکیل این سندیکا به تصویب وزارت تجارت خواهد رسید. با تاسیس شرکتهای بیمه ایرانی در دهه 1330، نیاز  به سندیکا بیشتر احساس شد و به همین دلیل در سال 1340 بیمه گران دور هم جمع شدند و برای فعالیت بیشتر سندیکا مذاکراتی انجام دادند. لذا با توجه به قسمت آخر ماده نهم تصویب نامه هیأت وزراء، اساسنامه سندیکا در سال 1342 تهیه و به تصویب وزارت اقتصاد وقت رسید، در ماده اول این اساسنامه آمده بود: "بمنظور حفظ و حمایت منافع حقه شرکتهای بیمه کشور و ایجاد همکاری و هماهنگی و توسعه و تعمیم بیمه در ایران سندیکای بیمه گران ایران به مدت نامحدود تشکیل میشود."

سرانجام این سندیکا پس از سالها تلاش با اجتماع مدیران 11 شرکت بیمه فعال در کشور در تاریخ 11 اسفندماه 1344 تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: