کد خبر: ۲۰۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 11 December 2022
تقدیر از پیشکسوتان صنعت بیمه هم یکی از برنامه های همایش توسعه و بیمه امسال بود. اتفاقی که فضای مثبتی را در این صنعت رقم زده و نشان از قدردانی از زحمات و تلاش چهار چهره شاخص و مدیر با سابقه این صنعت بود.

به بهانه تقدیر از پیشکسوتان صنعت بیمه در همایش بیمه و توسعهبانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ؛تقدیر از پیشکسوتان صنعت بیمه هم یکی از برنامه های همایش توسعه و بیمه امسال بود. اتفاقی که فضای مثبتی را در این صنعت رقم زده و نشان از قدردانی از زحمات و تلاش چهار چهره شاخص و مدیر با سابقه این صنعت یعنی معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد، حسین کریم خان زند، مدیرعامل بیمه نوین، جواد سهامیان مقدم، عضو هیات مدیره بیمه تعاون و لطف‌اله نکویی دستجردی، مدیرعامل بیمه آسماری بود.

به گزارش بانکداری ایرانی ،   پیشکسوتانی که در صنعت بیمه سال‌های زیادی حضور داشته و سمت هایی مختلفی از سطوح پایین در آغاز داشته و در حال حاضر سکانداری مدیریت ارشد شرکت های بیمه یا هیات مدیره این شرکت ها را، دارند و در هر حال در بالاترین جایگاه تصمیم گیری برای یک شرکت بیمه هستند و با عملکرد خود به نحوی بر صنعت بیمه تاثیرگذار بوده و هستند. یعنی در حقیقت، مهمترین نکته در خصوص این چهار مدیر ارشد، عملکرد این افراد و رزومه آنان است. روزمه ای که در این رویداد به آن پرداخته نشد و تریبونی که به سوابق و نقطه نظرات این افراد اختصاص داده نشد، در این مطلب نگاهی گذرا به پیشینه حرفه ای و خدمات این چهار نفر به صنعت بیمه پرداخته شده است.

"لطف اله نکویی دستجردی نکویی" از فعالان بیمه گر قدیمی است. او از جمله فعالانی است که بیش از نیم قرن تجربه در صنعت بیمه ایران را در کارنامه خود دارد. او از سال 1348 که بسیاری از مدیران فعالی صنعت بیمه به دنیا نیامده بودند، کار خود را در شرکت بیمه ایران آغاز کرد و به بالاترین مدارج مدیریتی فنی پیش رفت. فعالیت در بیمه مرکزی، عضویت در هیأت مدیره شرکت بیمه توسعه و مدیرعاملی در شرکت بیمه اتکایی امین و آسماری در کارنامه او دیده می شود. وی از مدرسان دروس بیمه ای در دانشگاه و مراکز علمی معتبر کشور است.


اسم دیگر لیست پیشکسوتان جواد سهامیان مقدم است. وی یکی از افراد تأثیرگذار صنعت بیمه چه در بحث فنی و چه در حوزه آموزشگاهی است. سهامیان در طول دوران خدمت خود در صنعت بیمه، عضویت در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت های بیمه ای «ایران و انگلیس»، «اتکایی امین»، «توسعه»، «کارآفرین» و «ایران» تجربه کرده و از اردیبهشت 1397 نیز به عنوان رئیس هیأت مدیره بیمه تعاون، تجارب خود را با این شرکت به اشتراک گذاشته است.

"معصوم ضمیری" پیش از حضور موفق و مؤثر در بیمه پاسارگاد به عنوان مدیرعامل و عضو هیدت مدیره از سال 1387، مدیرعاملی شرکت بیمه آسیا، و شرکت بیمه اتکائی امین را در کارنامه خود دارد. او از مدرسان دروس حسابداری و مالی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مراکز تخصصی بیمه ای کشور است.

"حسین کریم خان زند" از جمله مدیرانی است که همواره نگاهی خاص به شبکه فروش داشته است و این مسئله بی ارتباط به سابقه فعالیت او در قامت نمایندگی بیمه نیست. فعالیت در قامت مدیر در بیمه البرز و سپس تأسیس شرکت بیمه پارسیان و مدیرعاملی این شرکت و قائم مقامی در شرکت بیمه ما و از سال 1394 به عنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره در بیمه نوین فعالیت داشته است، حضوری هفت ساله که وضعیت این شرکت را کاملا متحول کرده است.

رویکرد تقدیر از پیشکسوتان بدون شک اقدامی مهم و قابل تحسین است. ولی از آن جایی که پشتوانه این تقدیر تجربیات و دیدگاه های این افراد طی سال ها حضور مستمر در این صنعت بوده، به نظر می رسد این فرصت را به بستری برای انتقال تجربه و بیان نقطه نظرات حرفه ای این افراد قرار داد. چرا که بسیاری از حاضران در این رویداد کارشناسان و پژوهشگران جوان این صنعت هستند که آشنایی با این دیدگاه ها آنها را در رویارویی با چالش های پیش روی آنها در این حرفه آماده خواهد ساخت. پس شاید بد نباشد که بخشی از سخنرانی ها و یا پنل های متنوع روز همایش بیمه و توسعه و یا پس از آن به فضا و فرصتی برای تبادل دیدگاه و انتقال تجربیات پیشکسوتان به نسل جوان و علاقه مند این صنعت اختصاص یابد، صنعتی که در اقتصاد کشور آبستن حوادث و چالش های بسیار زیاد است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: