کد خبر: ۲۰۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 01 May 2022
تحلیل عملکرد بیمه آسیا در فروردین 1401
بررسی اطلاعات این شرکت بزگ و خصوصی بیمه گری از آنجایی مهم است که اولا این شرکت بزرگ‌ترین شرکت خصوصی و بورسی بیمه ایران بوده و عملکرد ان زیر ذره بین کارشناسان قراردارد.

بیمه آسیا، بزرگترین شرکت خصوصی ایران، در گزارش فرودرین ماه خود اعلام کرد که در این دوره یک ماهه مبلغ هفت هزار و 881 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و در مقابل چهار هزار و 45 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است.

به گزارش  بانکداری ایرانی؛ بررسی اطلاعات این شرکت بزگ و خصوصی بیمه گری از آنجایی مهم است که اولا این شرکت بزرگ‌ترین شرکت خصوصی و بورسی بیمه ایران بوده و عملکرد ان زیر ذره بین کارشناسان قراردارد. دوم اینکه به دلیل بزرگی شرکت بهبود یا عدم بهبود شرایط شرکت گویای وضعیت کلی صنعت بیمه است.

حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آسیا
بر اساس این گزارش، بیمه حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آسیا در فروردین سال 1401 نسبت به سال گذشته رشدی 46 درصدی را تجربه کرده و از رقم پنج هزار و 39 میلیارد ریال به رقم هفت هزار و 881 میلیارد ریال رسید.

رشدی 46 درصد تولید حق بیمه و خروج از رکود کرونایی
بر هیمن اساس، در فروردین امسال نسب خسارت شرکت با کاهش 19 درصدی مواجه و از نسبت 70 درصدی سال 1400 به رقم 51 درصد در فروردین سال 1401 کاهش یافت.

 

رشدی 46 درصد تولید حق بیمه و خروج از رکود کرونایی

 

وضعیت پرتفوی شرکت بیمه آسیا
در سال‌های اخیر بیمه اسیا تلاش کرده با مدیریت پرتفوی شرکت، سهم برخی از رشته‌های بیمه گری پرریسک را نسبت به دیگر رشته ها کاهشی کرده و رشته های کم ریسک را ثابت نگهدارد.

رشدی 46 درصد تولید حق بیمه و خروج از رکود کرونایی

در سال‌های اخیر سهم بیمه درمان از کل حق بیمه تولیدی رو به کاهش بوده است؛ چرا که نسبت خسارت بالایی دارد د مقابل سهم بیمه زندگی در سه سال گذشته رشد داشته و به 12 درصد رسیده است.

رشدی 46 درصد تولید حق بیمه و خروج از رکود کرونایی

شرح خسارت های پرداختی
در این دوره مورد بررسی، خسارت پرداختی در حوزه درمان به دو دلیل افزایش یافته است. نخست اینکه سال گذشته ، همه گیری ویروس کرونا همچنان بر عرصه جامع می تاخت و اثرات ان تا کنون ادامه دارد. دوم اینکه این خسارت مربوط به گذشته است و در فروردین سال 1401 پرداخت نشده است. و بعضا خسارت بیمه درمان و البته بقیه خسارت ها نیز مربوط به گذشته بوده و سنواتی است. به همین دلیل خسارت دوران گذشته در فروردین 1401 پرداخت شده و احتمالا در ماه های پیش رو سهم بیمه درمان از کل خسارت کمتر خواهد شد.

رشدی 46 درصد تولید حق بیمه و خروج از رکود کرونایی

همانگونه که از وضعیت شرکت بیمه آسیا پیداست ، صنعت بیمه بعد از رکود برآمده از بحران کرونا در حال رشد و رونق دوباره بوده و احتمالا عملکرد این صنعت در سال جاری به مراتب بهتر از سال گذشته خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: