کد خبر: ۲۰۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 12 February 2022
مانده دخیره انواع خسارت بیمه رازی در 9 ماهه بالغ بر 19 هزار میلیارد ریال است در حالی که کل بدهی شرکت در ترازنامه به بیمه گران و بیمه گذاران حدود چهار هزار میلیارد ریال است. یعنی حدود پنج برابر این بدهی شرکت ذخیره گرفته است .

موضوع پرداخت خسارت همیشه برای شرکت‌های بیمه و مشتریان انها از مهمترین موضوعات است. شرکت‌های بیمه ممکن است در سراسر دنیا نسبت به پرداخت خسارت سخت‌گیری‌های خاصی اعمال کنند برای مشتریان نیز دریافت به موقع و منصفانه خسارت اهمیت دارد.

به گزارش  بانکداری ایرانی، در گذشته پرداخت خسارت بیمه پروسه طولانی داشت و حتی در برخی مواقع برای سالیانی به درازا می کشید اما امروزه تلاش می شود تا تسویه روزانه باشد.

هرچند این امر به دلیل درگیر بودن نهادهای مختلف برای بررسی و پرداخت خسارت بعضا زمانبر است، اما می شود خسارت‌های کوچک را که درون سازمانی است را طی روزهای مورد بررسی انجام داد.

بیمه رازی نیز از جمله شرکت‌هایی است که همواره تلاش کرده تا پرداخت خسارت را به کمترین زمان و به منصفانه‌ترین شکل ممکن و مشتری پسند انجام دهد.

این شرکت ابایی در پرداخت خسارت های بزرگ نیز ندارد چرا که برای هرکدام از انها ذخیره مناسبی جمع آوری کرده است و پرداخت خسارت، زیانی به شرکت نمی زند.

مانده دخیره انواع خسارت بیمه رازی در 9 ماهه منتتهی به 30 آذر 1400 بالغ بر 19 هزار میلیارد ریال است در حالی که کل بدهی شرکت در ترازنامه به بیمه گران و بیمه گذاران حدود چهار هزار میلیارد ریال است. یعنی حدود پنج برابر این بدهی شرکت ذخیره گرفته است که نشان از دارابودن کمترین ریسک است. به همین دلیل بیمه رازی در ماه های گذشته خسارت های بزرگی را پرداخت کرده و مجموع پرداخـت ایــن خسارت‌ها کـه مربـوط بـه رشـته مسـئولیت و آتش‌سـوزی بـوده، در حـدود 445 میلیـون تومان بـوده اسـت. حال انکه هیچ اثری بر صورت های مالی این شرکت نگذاشته و شرکت ملزم به افشاگری نشده است. چرا که شرکت های بیمه در صورت پرداخت خسارت بزرگ اثر گذار باید ان را افشاگری کنند.

در حقیقت مانده دخیره خسارت معوق بیمه دو هزار 204 میلیارد ریال ، مانده ذخیره ریسک های منقضی شده 754 میلیارد ریال، مانده ذخیره حق بیمه عاید نشده 9 هزار و 312 میلیارد ریال، مانده ذخیره ریاضی چهار هزار و 88 میلیارد ریال و سایر ذخایر فنی نیز نزدیک به دو هزار میلیارد ریال است.

از طرف دیگر بررسی‌ها نشــان از آن دارد کــه شـعبه مرکـزی بیمــه رازی در کوتاه‌تریــن زمان ممکن خسارت‌های اعلامی را بررسی کـرده فرآینـد پرداخـت خسـارت آغـاز می‌شـود کـه تنهـا طـی یـک روز سـه پرونـده خسـارت بررسـی و در مدت زمــان کوتاهــی پرداخــت آن‌هــا انجام شده اســت.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: