کد خبر: ۱۸۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - 29 July 2020
شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد تزریق دو واکسن با دو دوز متفاوت، از ۱۶ میمون مورد آزمایش در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کرده است.
 
به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، آزمایش واکسن تولید شده توسط شرکت دارو سازی مدرنا علیه ویروس کرونا بر روی 16 میمون مثبت بوده است. این قدمی امید بخش برای حفظ جان انسان ها علیه همه گیری ویروس کروناست.

 شرکت داروسازی مدرنا در گزارشی از یافته های خود که در روز سه شنبه در مجله پزشکی نیوانگلند به چاپ رسید اعلام کرد  تزریق دو واکسن با دو دوز متفاوت، از این میمون ها در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کرده است. این پستانداران هیچ نشانه ای از گسترش بیماری در خود نداشتند، مشکلی که اغلب با تزریق واکسن به وجود می آید.

اگر این نتیجه در انسان هم به دست بیاید، نشان می دهد این واکسن احتمالا می تواند از مجاری تنفسی بینی و ریه در برابر ویروس کرونا محافظت کند. نتایج این آزمایشات نشان می‌دهد در تمام میمونهایی که دوز بالایی از واکسن را دریافت کرده بودند، دو روز پس از تزریق، تکثیر ویروس در مجرای بینی دیده نشده است و  ویروس در مخاط ریه هفت حیوان از هشت میمونی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند، هم تکثیر پیدا نکرده است. التهاب ریه ها در هر 16 میلیون در هر دو گروه بسیار محدود بوده و همه نشانه‌هایی از ایمنی در برابر این ویروس را داشته اند.
 
این اطلاعات بسیار امیدبخش است ولی قرار است آزمایش بزرگتری بر روی 30 هزار انسان توسط این شرکت داروسازی انجام شود. نتیجه مرحله سوم این آزمایش ها که ایمنی و میزان تاثیر این واکسن را مشخص میکند، در نوامبر و دسامبر اعلام خواهد شد. دولت آمریکا 955 میلیون دلار برای کمک به هزینه ساخت واکسن اعطا می کند.

ارزش سهام شرکت دارو سازی مدرنا در معاملات نیویورک 2 درصد بالا رفته و به 81.49 دلار رسیده است.
برچسب ها: واکسن ، دارو سازی ، کرونا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: