کد خبر: ۱۸۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 19 July 2020
محققان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، لاک‌هایی مات‌کننده برای پوشش دهی کف‌پوش‌ها و بسته‌بندی‌های محصولات آرایشی و بهداشتی تولید کردند که استفاده از آن مقاومت به خراش سطح کف‌پوش و بسته‌بندی‌ها را افزایش می‌دهد.
 به گزارش ایسنا، ممتحن رحمت، مدیرعامل این شرکت تولید لاک با پایه آکریلات حاوی نانوذرات جهت بهبود مقاومت به سایش و افزایش میزان ماتی کف پوش‌های PVC  را از دستاوردهای این شرکت نام برد و گفت: در صنعت تولید کف‌پوش‌ها برای محافظت از چاپ انجام شده روی کف‌پوش از لایه‌ محافظ از جنس رزین استفاده می‌شود که با ضخامت کم روی سطح قرار می‌گیرد و ما موفق به تولید این لاک مات‌کننده شدیم،

وی این نوع لاک مات کننده نانویی را محصول وارداتی دانست و افزود: در حال حاضر ۲۰۰ کیلو تولید آزمایشی برای یکی از شرکت‌های کف‌پوش‌سازی از این لاک انجام دادیم و در حال تست‌های نهایی روی خط تولید این شرکت هستیم تا این فناوری با خط تولید شرکت کف‌پوش‌سازی منطبق شده و امکان استفاده صنعتی از آن برای این تولیدکننده فراهم شود.

رحمت خاطر نشان کرد: این لاک علاوه بر صنعت کف‌پوش، در تولید تیوب‌های لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود. معمولا تیوب‌هایی که چاپ زیبایی دارند از این نوع لاک بهره‌مند هستند. با یکی از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی همکاری را آغاز کرده‌ایم تا از این لاک مات کننده نانو استفاده کنند.

به گفته وی این لاک در مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی توسعه داده شده است و تولید آن در حال حاضر به صورت برون‌سپاری انجام می شود، یعنی این شرکت برای تولید این لاک از تجهیزات و امکانات دیگر شرکت‌ها استفاده می‌کند.

مجری طرح یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است بعد از دریافت سفارش از مشتریان با ظرفیت ۲ تُن در ماه کار کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: