کد خبر: ۱۸۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 02 July 2020
به گفته استاندار کردستان، محدودیت‌های موجود در تراکم و بلندسازی مسکن در شهر سنندج از عوامل موثر در عدم جذب سرمایه‌گذاران مسکن به شهر سنندج است.
 
ایسنا/ بهمن مردانیا عصر امروز (11تیر) در نشست بررسی و مشکلات شهرسازی استان کردستان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد اظهار کرد: در کمتر از یک سال گذشته وضعیت قیمت مسکن به ویژه در شهر سنندج رشدی جهشی داشته و با توجه به وضعیت معیشتی مردم، قادر به تهیه مسکن نبوده و اغلب مردم در استان مستاجر هستند و این مسئله توجه و عنایت بیشاری را می‌طلبد.

مرادنیا عنوان کرد:  از آنجایی که ۵۱ درصد مردم شهر در بافت‌های ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند رفع مشکلات مسکن نیازمند توجه جدی و رویکردی نو جدید است.

وی یکی از مشکلات ساخت مسکن را نبود سرمایه‌گذاران در بحث مسکن دانست و افزود: سرمایه‌داران به دلیل محدودیت‌های تراکم و بلندمرتبه‌سازی در شهر سنندج به شهرهای بزرگتر روی می‌آورند.

مرادنیا دیگر مشکلات موجود بر سر ساخت مسکن در استان را محدودیت‌های حریم ساختمان‌های میراث فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: محدودیت‌های اعمال شده در حریم ساختمان‌های میراث فرهنگی اجازه ساخت بیش از 2 طبقه را به ساکنان حریم آن نخواهد داد.

وی به بحث و مشکلات تعاونی‌های مسکن نیز گریزی زد و گفت: تعاونی‌ها مسکن استان را نیز می‌توان به دو دسته تقسیم کرد دسته‌ای که بعضی از تعاونی‌ها به راستی مستحق رسیدگی به مشکلاتشان هستند و دسته دیگر کسانی هستند که با نام تعاونی مسکن زمین‌های مرغوب را خریداری کرده اما هیچ اقدامی در راستای ساخت مسکن صورت نگرفته است.

استاندار با اشاره به اینکه گذر زمان تنها بر مشقت اهالی شهر سنندج می‌افزاید خاطرنشان کرد: بحث شهرجدید در شهرهایی که از ظرفیت و پتانسیل‌های لازم برخوردارند باید مورد توجه قرار گرفته و در کمترین زمان ممکن برای حل آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: