کد خبر: ۱۷۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 21 June 2020
از زمانی که اطلاعات خانه‌های خالی از طریق سامانه اسکان به دست سازمان امور مالیاتی برسد فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی بر اساس متراژ و موقعیت ملک در هر منطقه و بر حسب ارزش اجاره آغاز می‌شود.
معاون سازمان امور مالیاتی درباره فرمول اخذ مالیات از خانه‌های خالی توضیحاتی داد.

 محمود علیزاده درباره جزییات مالیات بر خانه‌های خالی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از زمانی که اطلاعات خانه‌های خالی از طریق سامانه اسکان به دست سازمان امور مالیاتی برسد فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی بر اساس متراژ و موقعیت ملک در هر منطقه و بر حسب ارزش اجاره آغاز می‌شود.

وی افزود: از خانه‌هایی که از سال ۹۵ خالی هستند مالیات دریافت می‌شود. به موجب قانون اگر خانه‌ای یک سال خالی باشد مشمول مالیات نمی‌شود و از سال دوم به میزان ۵۰ درصد، سال سوم ۱۰۰ درصد و سال چهارم یک و نیم برابر ارزش اجاره بها مشمول مالیات می‌شود.

 علیزاده ادامه داد: براساس تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم در تهران و شهر‌های بزرگ واحد‌های مسکونی زیر ۱۵۰ متر و در شهر‌های کوچک املاک زیر ۲۰۰ متر از پرداخت مالیات بر اجاره بها معاف هستند اما اگر این واحد‌ها خالی مانده و اجاره داده نشوند براساس قانون اخذ مالیات‌های مکرر مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: