کد خبر: ۱۷۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 28 April 2020
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت که در سال گذشته ۸۹ هزار و ۹۴ مورد گزارش از ناظران افتخاری دریافت شده که پس از بررسی‌های انجام شده، ۸۴ هزار و ۹۳۶ مورد قابل پیگیری و از این تعداد ۴۲ هزار و ۴۱۳فقره، معادل ۵۰ درصد متخلف شناخته شده است.
 
مجید ارغنده پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح ناظران افتخاری، استفاده از افراد علاقمند در حوزه نظارت بر بازار از میان افراد دارای صلاحیت است که با کد شناسایی مخصوص با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان همکاری افتخاری می‌کنند. اظهار کرد: از بین ۸۴ هزار و ۹۳۶ مورد گزارش قابل پیگیری، ۳۱ هزار و ۳۷۲ مورد گزارش، معادل ۳۷ درصد، غیرمتخلف شناخته شده و همچنین ۱۱ هزار و ۱۵۱ مورد، معادل ۱۳ درصد نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهادها و اتحادیه‌های ذیربط در دست بررسی است.

به گفته وی، متقاضیان همکاری در طرح ناظران می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir  و انتخاب استان محل سکونت، فرم شناسایی را تکمیل کنند و با دریافت کد رهگیری پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال مطلع شوند. پس از تخصیص کد شناسایی و انجام آموزش های لازم، ناظران می‌توانند در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار بنگاه‌های اقتصادی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و احصای مشکلات و نارسایی‌های آن، با بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و ستادهای خبری سازمان های یادشده همکاری کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می‌تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، اپلیکیشن آسان پرداخت "آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( ۱۲۴.ir)، گزارش‌های خود را ‌ به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

به گفته وی، اکنون ۶۰۰۰ ناظر در حوزه نظارت بر بازار با سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور همکاری می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: