کد خبر: ۱۷۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 23 April 2020
مجلس سنای آمریکا بسته اقتصادی ۴۸۴ میلیارد دلاری را برای تقویت کسب و کارهای کوچک، توسعه فعالیت بیمارستان‎های درگیر بیماری کرونا وهمچنین افزایش تعداد آزمایشات این بیماری به تصویب رساند.
 
به گزارش  تسنیم به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، مجلس سنای آمریکا بسته اقتصادی 484 میلیارد دلاری را برای تقویت کسب و کارهای کوچک، توسعه فعالیت بیمارستان‎های درگیر بیماری کرونا، وهمچنین افزایش تعداد آزمایشات این بیماری به تصویب رساند.

پس از رأی گیری برای این طرح که به اتفاق آراء در مجلس سنا تصویب شد، لایحه به مجلس نمایندگان ارجاع شد که قرار است تا پنجشنبه آن را تصویب کند.

این بسته اقتصادی، 310 میلیارد دلار دیگر را به بودجه طرح کلان اعطای وام به شرکت های کوچک اضافه خواهد کرد. این طرح به منظور نگه داشتن کارکنان شرکتهای کوچک طراحی شده است.

پیش از این، 350 میلیارد دلار تحت عنوان برنامه حمایت از حقوق و دستمزد توسط کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود اما هفته گذشته این بودجه به اتمام رسید.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این شرکت‌های کوچک این وام‌ها را دریافت کرده‌اند.

لایحه ای که روز سه شنبه تصویب شده است، همچنین 60 میلیارد دلار به مؤسسات مالی کوچک به عنوان بخشی از برنامه حمایت از مشاغل کوچک اختصاص داده است. 60 میلیارد دلار دیگر نیز به اداره کسب و کارهای کوچک به منظور ارائه وامها و مبالغ بلاعوض در مواقع بحران اختصاص داده شده است.

در این لایحه همچنین 75 میلیارد دلار به افزایش بودجه بیمارستان‌ها و 25 میلیارد دلار نیز به افزایش تعداد آزمایشات بیماری کرونا تخصیص داده شده است.

بنا بر این گزارش، لایحه تصویب شده پول بیشتری به برنامه بی سابقه دولت آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور و همچنین سیستم بهداشت و درمان که با شیوع کرونا آسیب فراوانی دیده است، تزریق خواهد کرد.

این در حالی است که در طول چهار هفته اخیر بیش از 22 میلیون نفر بیکار شده‌اند و فرم دریافت بیمه بیکاری پر کرده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: