کد خبر: ۱۷۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 13 April 2020
بانکداری ایرانی - تعداد ۱۰۹ میلیون کارت بانکی در کشور وجود دارند که حداقل یک واکنش در شبکه پرداخت الکترونیک در اسفند ۹۸ داشته اند و همچنین بیش از ۸ میلیون ۳۳۹ هزار دستگاه کارتخوان فعال در کشور وجود دارد بنابراین به ازای هر ۱۳ کارت فعال یک کارتخوان وجود دارد .
بانکداری ایرانی - تعداد ۱۰۹ میلیون کارت بانکی در کشور وجود دارند که حداقل یک واکنش در شبکه پرداخت الکترونیک در اسفند ۹۸ داشته اند و همچنین بیش از ۸ میلیون ۳۳۹ هزار دستگاه   کارتخوان فعال در کشور وجود دارد بنابراین به ازای هر ۱۳ کارت فعال یک کارتخوان  وجود دارد .
 
به گزارش بانکداری ایرانی، بررسی آمارهای گزارش اقتصادی اسفند ماه ۹۸ شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در شبکه پرداخت الکترونیک در اسفند ماه ۹۸ افزایش چشمگیری داشته و تعداد آن‌ها به ۱۰۹ میلیون و ۹۷۵ هزار کارت رسیده است.
 
 
و همنین جدیدترین گزارش شبکه پرداخت در زمینه وضعیت دسترسی به کارتخوان نشان می‌دهد که بیش از ۸ میلیون و ۳۳۹هزار دستگاه فعال وجود دارد که با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۸سال،برای هر ۷ ایرانی یک کارتخوان وجود دارد.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: