کد خبر: ۱۷۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - 14 March 2020
از آنجایی که سرمایه‌گذاران شروع به فروش کردند تا در سراسر بازار که از تاثیر شیوع کرونا ضربه خورده است، به جمع کردن نقدینگی بپردازند و سود کنند، قیمت طلا روز جمعه 4.5 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی از سال 1983 را ثبت کرد.
بانکداری ایرانی -  از آنجایی که سرمایه‌گذاران شروع به فروش کردند تا در سراسر بازار که از تاثیر شیوع کرونا ضربه خورده است، به جمع کردن نقدینگی بپردازند و سود کنند، قیمت طلا روز جمعه 4.5 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی از سال 1983 را ثبت کرد.

  به گزارش   فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که سرمایه‌گذاران شروع به فروش کردن تا در سراسر بازار که از تاثیر شیوع کرونا ضربه خورده است، به جمع کردن نقدینگی بپردازند و سود کنند، قیمت طلا روز جمعه 4.5 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی از سال 1983 را ثبت کرد.

هر اونس طلا با 46.32 دلار کاهش 1529.83 دلار فروخته شد. طلا طی هفته گذشته بیش از 9 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین میزان از سال 1983 به شمار می‌رود.

سوکی کوپر، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد گفت: «درحالی که بازارهای اوراق قرضه همچنان تحت فشار هستند و فشار بر نقدینگی در بازار وجود دارد، یکجا و ارزان فروشی طلا غیرمعمول نیست.»

«در کوتاه مدت، به علت نیاز برای سودبری در بازارهای دیگر و اگر سرمایه گذاران ترجیح بدهند که به سمت نقدینگی روند و ریسک پذیری در بازارها کاهش یابد، طلا می‌تواند شاهد کاهش بیشتری باشد.»

طلا پس از اینکه در روز دوشنبه به بالاترین رقم 7 سال گذشته برابر با 1702.56 دلار در هر اونس رسید، نزدیک به 200 دلار از ارزش خود را از دست داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: