کد خبر: ۱۷۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۸ - 03 January 2020
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دیوارکشی 2400 هکتار اراضی پس‌کرانه بندر شهید رجایی به پایان رسید، همچنین اسناد تک‌برگی بخش زیادی از اراضی و زمین‌ها، اخذ و تملک شده است.
  بانکداری ایرانی - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دیوارکشی 2400 هکتار اراضی پس‌کرانه بندر شهید رجایی به پایان رسید، همچنین اسناد تک‌برگی بخش زیادی از اراضی و زمین‌ها، اخذ و تملک شده است.

 الله‌مراد عفیفی‌پور در گفت‌وگو با  فارس، ‌درباره اپراتورهای بندر شهید رجایی‌، اظهار کرد: اپراتورهای کانتینری بندر شهید رجایی در حد نرمال و خوب‌ فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تأکید کرد: با این حال اپراتورها قطعاً باید خود را به روز کنند تا در حوزه‌های بین‌المللی فعال باشند، اما متأسفانه شرایط حالِ حاضر تحریم‌ها و تحت فشار قرار دادن این شرکت‌ها، موجب شده است که نقش بین‌المللی آنها آن طور که باید باشد، نیست.

وی اضافه کرد: با این حال اپراتورها ‌در داخل به شدت کار می‌کنند و در حال ارتقای خود هستند و رضایت‌مندی نسبی از عملکرد هر دو اپراتور در ترمینال‌های یک و دو کانتینری بندر شهید رجایی وجود دارد.

* دیوارکشی اراضی 2400 هکتاری پسکرانه بندر شهید رجایی

عفیفی‌پور در تشریح جزئیات تملک اراضی 2400 هکتاری پسکرانه بندر شهید رجایی بیان ‌کرد:‌ دیوارکشی اراضی 2400 هکتاری پس‌کرانه نهایی شد‌ و به پایان رسید، همچنین اسناد تک‌برگی بخش زیادی از اراضی و زمین‌ها، اخذ شده و تملک شده است، بخشی از اراضی هم معارضانی داشته است که در حال پیگیری از مراجع مربوطه هستیم تا آن قسمت از اراضی را هم تملک کنیم. 

* رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار در اراضی 2400 هکتاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد:‌ آماده جذب سرمایه‌گذاری در این اراضی هستیم تا ارزش افزوده، لجستیک، و خدمات جانبی بندری در اراضی پس کرانه فعال شود. 

وی در پاسخ‌ به این سؤال که آیا سرمایه‌گذاری بابت پسکرانه بندر شهید رجایی تاکنون جذب شده است؟ اضافه کرد: رایزنی‌ها برای جذب سرمایه‌گذار ادامه دارد، با شرکت‌های بزرگ برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و همین طور ایجاد کارخانه و تولیدی‌هایی که می‌تواند ارزش افزوده در حوزه کالای حمل و نقلی ایجاد می‌کند و ‌ترافیک کالا در بندر ایجاد می‌کند، مذاکراتی داشته‌ایم و پیگیر هستیم تا شرکت‌های سرمایه‌گذار را ترغیب کنیم از این اراضی استفاده کنند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: