کد خبر: ۱۶۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 10 December 2019
بانکداری ایرانی - گزارش 8 ماهه منتهی به آبان 98 شاپرک بیانگر عملکرد مطلوب سه بانک ملت ، سامان و پارسیان در جذب منابع مالی است.
بانکداری ایرانی گزارش 8 ماهه منتهی به آبان 98 شاپرک بیانگر عملکرد مطلوب سه بانک ملت ، سامان و پارسیان  در جذب منابع مالی است.
 
به گزارش بانکداری ایرانی  و  بر اساس جدیدترین گزارش شاپرک مشخص شده است که حساب برخی از بانکها نسبت به دیگر بانک ها تغییر  اساسی داشته و اختلاف ارزش ریالی بین تراکنشهای پذیرش شده و تراکنشهای صادر شده نشان می دهد  عملکرد  بانکهای  ملت ، سامان و پارسیان  در جذب منابع مالی بهتر بوده است ، چرا که بیشتر از آنکه منابع مالی از حسابهای آن خارج شود پول به حسابهای آن بانک وارد شده است.
 
به عبارت دیگر، سه بانک پایین بیشترین اختلاف مثبت در مبلغ تراکنش‌های صادرشده و پذیرش شده را دارند و بانک‌های ملی، مسکن و صادرات بیشترین اختلاف منفی یعنی از دست دادن منابع  را در این خصوص دارند. این بدان معناست که وجوهات ذخیره شده در حساب‌های دارندگان کارت عمدتا از طریق ابزار پرداخت الکترونیکی از بانک‌های ملی، مسکن و صادرات به سمت بانک‌های ملت، سامان و پارسیان رفته است.
 
در واقع  و بر اساس این گزارش ،  سه بانک "ملت"، "سامان" و "پارسیان" بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنشهای پذیرش شده را دارا بوده و بانکهای "ملی ایران" ، "صادرات ایران" و "تجارت" بیشترین اختلاف منفی در این خصوص را دارند.
 
 
 
 شکل 5-4 این گزارش اقتصادی آبان 98  شاپرک، شمای کلی از جریان منابع مالی از طریق ابزارهای کارتی در را در هر یک از  بانکها نشان میدهد. 
 
این گزارش می افزاید مجموع تعداد تراکنشهای صادرشده با تراکنش‌های پذیرش شده در هر بانک، بیانگر سهم آن  بانک از کل تعداد تراکنش‌ها است. بدین ترتیب دید کاملی از عملکرد هر یک از بانکها در هر دو نقش صادرکنندگی و پذیرندگی در نظام پرداخت الکترونیکی کشور به دست خواهد امد. 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: