کد خبر: ۱۶۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - 28 July 2019
بانکداری ایرانی ـ بیمه شخص ثالث همواره برای شرکت‌های بیمه با دردسرهایی رو به رو بوده است چرا که این بیمه به دلیل اجباری بودن و تعیین نرخ آن در خارج از صنعت بیمه کنترل آن از دست بیمه‌گران خارج است.
  بانکداری ایرانی ـ بیمه شخص ثالث همواره برای شرکت‌های بیمه با دردسرهایی رو به رو  بوده است چرا که این بیمه به دلیل اجباری بودن و تعیین نرخ آن در خارج از صنعت بیمه کنترل آن از دست بیمه‌گران  خارج است.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی، همه ساله با افزایش نرخ زمینه بیمه شخص ثالث ، معضلات زیادی برای شرکت های بیمه بوجود اورده و مساله‌ای مانند تخفیف به موضوع مهمی برای بیمه‌گذاران تبدیل می‌شود. بر هیمن اساس ، در ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث آمده است: «شرکت های بیمه می‌توانند تا 2.5 درصد کمتر از نرخ های مصوب شورای‌ عالی بیمه را ملاک عمل خود قرار دهند.»
 
اما مساله دیگر در این صنعت موضوع نسبت خسارت بیمه است. بیمه شخص ثالث برای شرکت‌های بیمه‌گری به دلیل اجباری بودن آن بعضا با هزینه های زیادی مواجهه بوده و موجب بالا رفتن نسبت  خسارت آنها می‌شود . 
 
در بررسی چند شرکت بیمه در سه ماهه نخست سال 98  مشخص شد که شرکت‌های بیمه‌گری تلاش  دارند که نسبت خسارت  خود را کنترل کرده و همچنین نسبت خسارت بیمه شخص ثالث را به درصد منطقی برساند و تنها یک شرکت نسبت خسارتی نزدیک به یک درصد دارد اما بقیه زیر نیم درصد هستند که نسبتی جالب توجه است.
 

وضعیت نسبت خسارت کلی و  بیمه شخص ثالث بیمه شرکت های بیمه (مبلغ به میلیارد ریال)

شرح

حق بیمه

خسارت پرداختی

حق بیمه بیمه شخص ثالث

خسارت بیمه شخص ثالث

نسبت خسارت کل

نسبت خسارت بیمه شخص ثالث

بیمه سامان

3,020

1,289

196

44

0.426821

0.224489796

بیمه پاسارگاد

6,746

1,490

1,039

336

0.220872

0.323387873

بیمه ما

1,768

757

378

82

0.428167

0.216931217

بیمه ملت

3,505

1,031

920

174

0.294151

0.189130435

بیمه نوین

1,674

1,183

358

230

0.706691

0.642458101

بیمه البرز

5,977

3,613

1,766

698

0.604484

0.395243488

بیمه میهن

488

463

133

192

0.94877

1.443609023

بیمه کوثر

6,397

2,674

1,456

850

0.418008

0.583791209

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: