کد خبر: ۱۶۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 02 June 2019
هر دلار آمریکا طی معاملات نخستین روز کاری هفته ۱۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۳ هزار و ۶۵۰تومان به فروش رفت. نرخ ارز در سه هفته گذشته نزولی بوده است و این روند در شروع معاملات هفته جدید نیز تکرار شد و شاخص ارزی کشور بیش از ۷/ ۰ درصد افت کرد. 

 به گفته‌ فعالان بازار، دیروز سطح تقاضا در بازار زیاد نبود و همین نکته نوسان نرخ ارز را محدود کرد. به نظر می‌رسد معامله‌گران منتظر سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران و مشخص شدن نتایج دیدار وی بوده و به همین دلیل از خرید و فروش دلار خودداری می‌کنند. افت دلار را همچنین می‌توان از منظر نبود سوخت کافی برای صعود به کانال ۱۴ هزار تومانی و ثبات نسبی نرخ حواله درهم نیز  نگریست.

افت غافلگیرکننده سکه

هر سکه طرح جدید طی معاملات روز شنبه 15 هزار تومان کاهش قیمت یافت و ساعت 4 بعدازظهر به بهای 4 میلیون و 635 هزار تومان به فروش رفت. به دلیل اوج‌گیری اونس طلا در بازار جهانی و شکسته شدن مرز روانی ۱۳۰۰ دلاری برای این فلز گرانبها، انتظار می‌رفت قیمت سکه نیز به تبعیت صعودی شود. 

در همین راستا سکه معاملات خود را با گارد افزایشی آغاز کرد و حتی در نخستین ساعت ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد، با این حال رفته رفته از سطح تقاضا برای این دارایی ارزشمند کاسته شد و در نهایت بهای آن اصلاح شد. عمده دلیل افت تقاضای سکه، کاهش نرخ ارز در بازار داخلی بود. طی تحولات قیمتی صورت گرفته از ارتفاع حباب سکه با احتساب مالیات ارزش افزوده کاسته شد و این پارامتر در سطح ۵۸ هزار تومان قرار گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: