کد خبر: ۱۵۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 31 March 2019
بانکداری ایرانی ـ براساس اعلام آمار های اقتصادی و نظر کارشناسان اقتصادی بیش از 90 درصد تامین مالی د راقتصاد این ایران توسط بانک ها صورت می گیرد، این موضوع بیان گر این است که اقتصاد ایران بانک محور است به همین خاطر بیشترین نقد ها و توجه ها به نظام معطوف است .
بانکداری ایرانی  ـ براساس اعلام آمارهای اقتصادی و نظر کارشناسان اقتصادی بیش از 90درصد تامین مالی در اقتصاد این ایران توسط بانک ها صورت می گیرد،این موضوع بیان گر این است که اقتصاد ایران بانک محور است به همین خاطر بیشترین نقد ها و توجه ها به نظام معطوف است .

به کزارش  بانکداری ایرانی  ؛  با توجه به اهمیت سیستم بانکی در اقتصاد ایران باید توجه داشت نقد سیستم بانکی به سوی تخریب و تضعیف ان پیش نرود ، در سالی که   "رونق تولید "  نامگذاری شده است اهمیت این موضوع دو چندان می شود و باید نقد در جهت تقویت نظام بانکی قرار گیرد .

رشد اقتصادی ، تقویت ارزش پول ملی ، کاهش تورم ، و ایجاد اشتغال همگی در گرو رونق تولید است، و مهمترین شرط رونق تولید تامین مالی و جذب سرمایه در این بخش است وبازیگر اصلی تامین مالی در اقتصاد ایران نظام بانکی است .

در سال های اخیر تلاش های فراوانی از سوی دولت ها برای رفع نواقص و تقویت نظام بانکی صورت گرفته است  که مهترین آن سامان دهی موسسات ومالی واعتباری غیر مجاز و ادقام موسسات و بانک های نظامی برای تقویت توان نظام بانکی است .

یکی از مهترین دغدغه های نظالم بانکی در سال 98 کنترل نقدینگی و در کنار آن هدایت سرمایه ها و نقدینگی به سمت تولید است . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: