کد خبر: ۱۵۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - 07 March 2019
هر سکه طرح جدید بهار آزادی در معاملات دیروز 40 هزار تومان افزایش قیمت یافت و راس ساعت 16 به بهای 4 میلیون و 490 هزار تومان به فروش رفت.
هر سکه طرح جدید بهار آزادی در معاملات دیروز 40 هزار تومان افزایش قیمت یافت و راس ساعت 16 به بهای 4 میلیون و 490 هزار تومان به فروش رفت.

 در روزی که بروز ریسک‌های سیاسی اثر رشد شاخص دلار را بر اونس طلا خنثی کرد و قیمت فلز زرد در بازار جهانی تغییر محسوسی نداشت، پیشروی شاخص ارزی کشور محرک افزایش قیمت سکه بود. دیروز دلار ۳۸/ ۰ درصد افزایش قیمت یافت و به کمک آن رشد ۹/ ۰ درصدی تمام سکه طرح جدید ممکن شد. 

آربیتراژ ارزی شکل گرفته در روز سه‌شنبه به تشکیل صف خرید جلوی صرافی‌های عامل منجر شد و با افزایش تقاضا رشد بهای دلار را رقم زد. بازارساز برای جلوگیری از اتفاق مشابه نرخ فروش صرافی‌های خود را به بالای مرز ۱۳ هزار بازگرداند و توانست از افزایش شدید نرخ ارز در بازار داخلی جلوگیری کند.

ایست طلا در تعادل نیروهای ناهمسو

هر اونس طلای جهانی ساعت 16 روز چهارشنبه به بهای 1286 دلار به فروش رفت و تغییر خاصی را نسبت به سه‌شنبه تجربه نکرد. افزایش ریسک‌های سیاسی خصوصا در مورد مذاکرات کره‌شمالی و آمریکا مقدمه رشد فلز زرد را فراهم آورد تا روند نوسان طلا پس از 5 افت متوالی دگرگون شود. اما رسیدن شاخص دلار به اوج 20 روزه ضمن محدود کردن قدرت خرید ارزهای غیر دلاری از تقاضای طلا کاست و از رشد این دارایی ارزشمند جلوگیری کرد. 

رشد فراتر از انتظار خانه‌های نوساز فروش رفته آمریکا در دسامبر و شاخص مدیران خرید غیرصنعتی ISM این کشور در فوریه از شاخص دلار حمایت کرد. از طرف دیگر افت 2/ 0 درصدی دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا به دلیل عملکرد بسیار ضعیف رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی ۲۰۱۸ و کف ۶ هفته‌ای دلار کانادا به افزایش بیشتر شاخص دلار انجامید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: