کد خبر: ۱۵۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - 03 March 2019
هر سکه طرح جدید ساعت 16 دیروز با رشد 60 هزار تومانی به بهای 4 میلیون و 690 هزار تومان معامله شد.
هر سکه طرح جدید ساعت 16 دیروز با رشد 60 هزار تومانی به بهای 4 میلیون و 690 هزار تومان معامله شد.

 رشد 3/ 1 درصدی بهای سکه طی روز گذشته در شرایطی رقم خورد که طلای جهانی پس از دو ماه به زیر مرز روانی 1300 دلار رسید. با وجود این، سکه به تبعیت از رشد بهای ارزهای داخلی توانست بار دیگر در مسیر رشد قرار بگیرد. 

سکه معاملات هفته گذشته را همسو با دلار نزولی به پایان برد. اما حساسیت بازارها به لوایح FATF و تعلیق تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام در‌خصوص لایحه پالرمو طی نشست دیروز، بار دیگر سکه‌بازان را ترغیب به معامله در قیمت‌های بالاتر کرد.

 باوجود این در ساعات پایانی معاملات دیروز، بهای سکه تحت فشار ناگهانی فروش از سقف روزانه فاصله گرفت و پس از ساعت 16 به قیمت چهار میلیون و 640 هزار تومان معامله شد.

شدیدترین افت طلا در 9 ماه

بهای هر اونس طلای جهانی طی هفته گذشته 6/ 2 درصد کاهش یافت و پس از دو ماه نوسان در بالای مرز 1300 دلار، در آخرین معاملات هفته قبل به سطح 1293 دلار رسید. 

این بیشترین افت هفتگی قیمت فلز زرد از هفته اول ماه مه 2018 است. افزایش قابل ملاحظه شاخص دلار و حرکت سرمایه‌ها به سمت دارایی‌های پرخطر نظیر سهام نقش پررنگی در ریزش طلا داشت.

 اظهارات اطمینان‌بخش رئیس بانک مرکزی آمریکا و انتشار برخی آمار مساعد نظیر رشد مورد انتظار تولید ناخالص داخلی آمریکا در روز پنج‌شنبه و انتشار داده‌های مثبت از فعالیت‌های صنعتی در این کشور نه تنها بازدهی اوراق خزانه را ارتقا بخشید، بلکه نرخ برابری دلار به ین ژاپن را به اوج ۱۰ هفته اخیر رساند. از طرفی، با برقراری اطمینان از حفظ وضعیت مساعد اقتصاد آمریکا، شاخص‌های سهام جهانی بر خلاف فلزات گرانبها افزایش یافتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: