کد خبر: ۱۵۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - 21 February 2019
دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: جشنواره فرصت خوبی است که سره از ناسره مشخص شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نادر برهانی مرند در گفتگو با شهر فرنگ با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر بزرگترین رویداد تئاتر سال است، گفت: امسال سالن های خصوصی بسیار پر رنگی داشتیم که محلی برای رقابت آثار آماده، پخته و نهایی، بهترین ها است.

دبیر سی هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با بیان اینکه همچنان در جشنواره تئاتر فجر کارهایی ارائه شده که همگی جدید هستند، گفت: در جشنواره تئاتر فجر کارها کهنه نیستند اما با طراوتند، جشنواره محل آزمون و خطا نیست.

برهانی مرند با بیان اینکه در تهران روزی هفتاد تئاتر روی صحنه می آید گفت: گروهها برای جشنواره سعی می کنند برای رقابت آخرین تمرینات خود را روی صحن جشنواره به نمایش بگذارند.
دبیر سی هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از وقت گیر و هزینه بر بودن تئاتر گفت و افزود: در گذشته یک شبه دکور می زدیم اما امروزه کارهای پخته و آماده به جشنواره بین المللی تئاتر فجر می رسند.

وی با بیان اینکه موافق تئاتر خصوصی است، گفت: جشنواره تئاتر فجر که باید منعطف باشد برایند تئاتر یک سال هنر تئاتر کشور است و نباید اجرای تئاتر خصوص را نادیده گرفت.
او افزود: برای تشویق تئاتر خصوص از سه تماشاخانه خصوصی نیز در این جشنواره تجلیل خواهد شد.

برهانی مرند گفت: برخی تماشاخانه های خصوصی در کنار دیگر مراکز تئاتر فعال و اجرای خصوصی دارند.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر از کارگاههای آموزشی در کنار جشنواره گفت و ادامه داد: 4 استاد بین المللی در 4 روز کارگاه آموزشی برگزار کردند.

او از تاخیر در پرداخت بودجه تئاتر فجر بعنوان یک مشکل بزرگ یاد کرد و گفت: متاسفانه اداره کل هنرهای نمایشی بجای اینکه قبل از برگزاری مقدمات جشنواره اقدام به پرداخت بودجه به دبیر خانه کند، بودجه را در روزهای آخر و نزدیک به برگزاری جشنواره پرداخت می کند به همین خاطر مجبوریم با احتیاط بیشری در اجرای جشنواره ای که همزمان با 40سالگی پیروزی انقلاب است، هزینه کنیم.

نادر برهانی مرند به حضور 30 اثر استانی در جشنواره بین امللی تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر منطقه ای به خاطر مسائل مالی برگزار نمی شد.

وی به دستاوردهای سی و شش جشنواره گذشته اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر فجر یک جشنواره ملی است و حضور پر رنگ در این دوره بخاطر تلاش های گذشته است.
فردا جمعه سوم اسفند آخرین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.
برچسب ها: تئاتر فجر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: