کد خبر: ۱۵۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - 30 January 2019
استاندار مازندران از احداث پارکی در حوزه کشاورزی و کسب و کار برای نخستین بار در مازندران خبر داد.

بانکداری ایرانی - استاندار مازندران از احداث پارکی در حوزه کشاورزی و کسب و کار برای نخستین بار در مازندران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید حسین زادگان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۷۷۶ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان بهره برداری می‌شود.

*بهره برداری از ۷۶۶ طرح عمرانی در دهه فجر

وی افزود: از مجموع ۷۶۶ پروژه ۷۶ پروژه صنعتی و تولیدی با اعتبار ۳۹۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و برای ۸۶ نفر شغل ایجاد می‌کند و علاوه براین ۵۶۶ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۶۱۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

*رونمایی از سامانه نمتا

وی در ادامه از سامانه "نمتا" رونمایی کرد و یادآورشد: سامانه «نمتا» برای بهره گیری از خرد جمعی بوده و به کمک این سامانه می‌توان از پیشنهادات سازنده نخبگان و افراد مطلع در راه توسعه استان استفاده کرد.

شناسایی ۱۲۰ روستای مازندران برای اجرای طرح بوم گردی

حسین زادگان با اشاره به اولویت گردشگری در توسعه استان مازندران اظهار کرد: ۱۲۰ روستا برای اجرای طرح بوم گردی شناسایی شد و بوم گردی برای جذب گردشگران در این مناطق اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاها با حفظ بافت تاریخی خود نقش مهمی در جذب گردشگران دارند، تصریح کرد: طرح مرمت مسجد جامع ساری نیز که یکی از آثار تاریخی و فرهنگی استان است در دست اجرا بوده و برای تسریع در کار مدیریت بحران استانداری به عنوان تسهیلگر این امر بر کارها نظارت دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری در توسعه استان بهره گیری شود، خاطرنشان کرد: سال آینده در نظر داریم تا تسهیلات و فضای بهتری در اختیار این حوزه قرار دهیم بعلاوه برای نخستین بار پارکی در حوزه کشاورزی و کسب و کار در استان مازندران راه‌اندازی خواهد شد.

وی، طرح مازندران پاک را یکی از اولویت‌های زیست محیطی استان دانست و اظهار کرد: برای اجرای این طرح باید رسانه‌ها با همکاری سمن‌ها پای کار بیایند تا بتوانیم با مشارکت بالای مردم روبرو شویم. علاوه بر سمن‌ها، دانش آموزان هم باید برای اجرایی شدن طرح به میدان بیایند و با طرح مشارکت آنها می‌توان شعار مازندران پاک را راحت تر محقق کرد.

وی در مورد طرح ۱۰۰ روزه خود نیز اظهارکرد: طرح ۱۰۰ روزه گامی برای تحرک بخشی دستگاه‌های اجرایی است و عملکرد دستگاه‌ها نیز بر اساس اجرایی شدن این طرح‌ها ارزیابی می‌شود و هر دستگاهی باید نسبت به عملکردش در زمینه این طرح پاسخگو باشد. براساس این طرح مدیران ما باید با امکانات موجود پروژه و طرح‌های توسعه‌ای را که قابلیت اجرایی در مدت ۱۰۰ روز را داشته باشد، اجرایی کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: