کد خبر: ۱۵۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۷ - 16 January 2019
هر دلار آمریکا طی معاملات روز گذشته ۲۳۰ تومان رشد کرد و به قیمت ۱۱ هزار و ۴۸۰ تومان مبادله شد.
هر دلار آمریکا طی معاملات روز گذشته ۲۳۰ تومان رشد کرد و به قیمت ۱۱ هزار و ۴۸۰ تومان مبادله شد. 

فضای ابهام در بین فعالان بازار دلار رفت و برگشت نرخ ارز را در روزهای اخیر رقم زده است. سیاست هوشمندانه بازارساز در قیمت‌گذاری و اتخاذ ترفندهای موثر در برابر فعالیت‌های سفته‌بازانه نوسان‌گیران باعث سردرگمی دلالان شده است. 

دیروز فعالیت چندانی در بازار ارز وجود نداشت و معامله‌گران با احتیاط به فعالیت پرداختند. رشد نرخ دلار در شهر مرزی هرات عامل صعودی شدن نرخ ارز در معاملات دیروز شد. افزایش نرخ حواله درهم هم به عنوان سوخت صعود دلار عمل کرد. افزایش قیمت مندرج بر تابلوی صرافی‌های عامل بانک مرکزی نسبت به دوشنبه نیز بر افزایش قیمت دلار بی‌تاثیر نبود. امید است با مدیریت صحیح بازارساز در گردنه خطیر فصلی دی ماه، روند ثبات قیمت در بازار ارز کشور حفظ شود.

اوج 50 روزه قیمت سکه

هر سکه طرح جدید ساعت 16 روز گذشته 55 هزار تومان افزایش یافت و به قیمت 3 میلیون و 910 هزار تومان معامله شد. افزایش نرخ ارز و خوش‌بینی به رشد ارزش اونس طلا در بازار جهانی سومین صعود متوالی سکه را رقم زد و بهای این دارایی ارزشمند را به اوج ۵۰ روزه رساند. در کنار مدیریت عرضه توسط صرافی‌های بانک مرکزی، روز گذشته افزایش نرخ حواله درهم و رشد دلار در شهر مرزی هرات باعث صعود ۲ درصدی نرخ ارز شد و سکه نیز همگام با دلار به رشد قیمت پرداخت. چشم‌انداز روشن طلا در روزهای جاری هم با ارتقای ارزش ذاتی سکه از صعود قیمت در این بازار حمایت کرد. افزایش ریسک اقتصادی با گزارش عملکرد نامطلوب اقتصاد چین، رای‌گیری برگزیت در پارلمان بریتانیا و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال ایالات متحده به رشد تقاضا  فلز زرد منجر می‌شود.

فضای تردید در بازار طلا

ساعت 16 روز گذشته هر اونس طلای جهانی نسبت به روز ماقبل 2/ 0 درصد افت کرد و به قیمت 1291 دلار و 20 سنت معامله شد. ماراتن فلز زرد برای رسیدن به مرز 1300 دلاری ادامه دارد و عدم موفقیت طلا در صعود به بالای این مرز در معاملات دوشنبه باعث افت اندک بهای این دارایی گرانبها در بازار جهانی شد. با این حال در آستانه سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا و موعد رای‌گیری پارلمان بریتانیا در مورد برگزیت جو احتیاط در بازار طلا قوت گرفت و این فلز ارزشمند نوسان محدودی را تجربه کرد. 

رویدادهای یادشده می‌توانند با تغییر نوسان شاخص دلار از کانال ارزشمند کردن پوند و یورو، بر نوسان بهای طلا اثرگذار باشند. تعطیلی ادامه‌دار دولت فدرال آمریکا نیز با افزایش ریسک‌های سرمایه‌گذاری کماکان از طریق هدایت جریان نقدینگی به بازار امن طلا، از افزایش قیمت فلز زرد حمایت می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: