کد خبر: ۱۵۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 31 December 2018
مدیر بازاریابی سازمان لیگ گفت: هیچ کدام از سرمایه‌گذاران عاقل برای خرید استقلال و پرسپولیس جلو نمی‎آیند.
بانکداری ایرانی - مدیر بازاریابی سازمان لیگ گفت: هیچ کدام از سرمایه‌گذاران عاقل برای خرید استقلال و پرسپولیس جلو نمی‎آیند.

به گزارش تسنیم، صادق درودگر در پایان نخستین جلسه هم‌اندیشی برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که بعدازظهر روز گذشته در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: به اعتقاد من خصوصی‌سازی این دو باشگاه را می‌توان انجام داد.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ، با تاکید بر این نکته که 24، 16 و 8 سال پیش این حرف را زدم و دوباره این مسأله تکرار شده است، افزود: معمولاً در دوره دوم ریاست جمهوری و در دو سال آخر، بحثا واگذای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح می‌شود، اما پیش‌زمینه و ساختار آن فراهم نیست؛ چرا فقط بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه نیست.

وی اضافه کرد: ما باید یک نظام باشگاه‌داری مناسب داشته باشیم و بعد از خصوصی‌سازی، قوانین حمایتی از سوی مجلس در نظر گرفته شود تا شرایط برای ادامه حیات این باشگاه‌ها به وجود بیاید.

درودگر گفت: به عنوان مثال در یک اتحادیه، یک نفر با پروانه کار خود پا پیش می‌گذارد و حمایت می‌شود. باید مشکلات و معضلات پیش‌بینی شود و ببینیم چه تسهیلاتی را در نظر می‌گیرند. شما می‌بینید وقتی قصد تشکیل کارخانه مطرح می‌شود، زمین‌های صنعتی با قیمت ارز ان داده می‌شود و سال‌ها در مناطق آزاد از مالیات معاف می‌شوند. ما چه کاری می‌کنیم که توقع داریم سرمایه‌گذار عاقل جلو بیاید؟ سرمایه‌گذار عاقل کسی است که اگر سرمایه‌گذاری می‌کند، دو، سه برابر سود می‌کند.

وی افزود: ما هیچ امکاناتی نمی‌دهیم و فقط یک برند به فروش می‌رسانیم. در شرایطی که هر کدام از این دو باشگاه حدود 130 میلیارد بدهکار مالیاتی هستند. کسی که دو - دو تا چهار تا می‌داند، برای خرید این دو باشگاه جلو نمی‌آید.

درودگر در مورد اینکه خریدار برای این دو باشگاه وجود دارد، اما فروشنده‌ای نیست، گفت: کسی که می‌خواهد این باشگاه‌ها را 300، 400 میلیارد بخرد، آیا اختیار لازم را دارد؟ خصوصی‌سازی که نباید معطوف به این دو باشگاه باشد. سایر باشگاه‌ها چه می‌شود؟ این دو تیم که نمی‌توانند 30 بازی در سال مقابل هم انجام دهند. ما هدف و نقشه راه نداریم. الان بحث استقلال و پرسپولیس مطرح شده و این همه رسانه به خاطر انتخابات مجلس که در پیش است، جلو آمده است. برخی نیز دوست دارند از این مسائل بهره‌برداری کنند.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ در ادامه سخنان خود گفت: استقلال و پرسپولیس بودجه مشخصی ندارند که بدانند چقدر باید هزینه کنند. به همین خاطر آنها به دنبال اسپانسر و اپراتور می‌روند تا هزینه‌های خود را تأمین کنند. ما باید همان کاری را که قبل از انقلاب انجام می‌دادیم، در دستور کار قرار دهیم و این باشگاه‌ها را به اپراتورها یا بخش‌های صنعتی قوی واگذار کنیم.

وی با تاکید بر این که در شرایط فعلی کسی جرأت نمی‌کند برالی خرید سرخابی‌ها جلو بیاید، گفت: شما ببینید ما نمی‌توانیم درآمدهای فوتبال را داشته باشیم. 50 درصد از هواداران به دلیل فضای ورزشگاه‌ها به استادیوم نمی‌آیند، 50 درصد حضور بانوان را نداریم، قیمت بلیط‌ فروشی غیرواقعی است و باشگاه‌ها هم بدهکار هستند. بودجه کل ورزش 410 میلیارد است و شما ببینید از این مقدار چقدر سهم فوتبال است. الان تیم ملی قصد دارد به جام ملت‌ها برود و چقدر با مشکلات متعددی رو به‌ رو است، در این شرایط چطور می‌توانیم اقدام به خصوصی‌سازی کنیم؟

درودگر در پایان در مورد اینکه باشگاه استقلال کمپ ناصر حجازی را دارد، اما پرسپولیس هیچ چیز دیگری برای واگذاری ندارد، گفت: استقلال آن کمپ را ندارد و سندی برای آن موجود نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: