کد خبر: ۱۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 25 December 2018
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین اعلام کرد علیرغم توسعه روابط رو به رشد تهران و پکن، ظرفیت های گسترده ای همچنان برای تعمیق پیوندهای میان دو کشور، وجود دارد.
بانکداری ایرانی - سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین اعلام کرد علیرغم توسعه روابط رو به رشد تهران و پکن، ظرفیت های گسترده ای همچنان برای تعمیق پیوندهای میان دو کشور، وجود دارد.

«محمد کشاورز زاده» روز سه شنبه با انتشار پیامی به مناسبت آغازبکار خود در پکن افزود: علاوه بر حوزه های اقتصادی، همکاری های دو کشور در سایر عرصه ها از جمله سیاسی، فرهنگی، علمی - آموزشی و نظامی - امنیتی نیز بطور روزافزونی در حال گسترش است.

او با اشاره به اینکه 27 آذر سال جاری با تقدیم استوارنامه به رئیس جمهوری خلق چین، دوره جدیدی از زندگی کاری خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین را آغاز کردم اظهار امیدواری کرد این فصل نوین در روابط دو کشور که با چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران و چهلمین سال اصلاحات در چین مصادف شده، شاهد شکوفایی بیش از پیش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین باشیم. 

'کشاورز زاده' با بیان اینکه سابقه روابط ایران و چین بسیار کهن بوده و این کشور همواره دارای جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است تصریح کرد در سال های اخیر و با ارتقا جایگاه هر دو کشور در عرصه تحولات منطقه ای و بین المللی، همکاری های دو کشور بیش از پیش گسترش یافته است چین هم اکنون شریک اول تجاری ایران، بزرگترین خریدار نفت و جزو اولین مقاصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان است. 

وی تاکید کرد رهبران جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای به جمهوری خلق چین داشته و بر گسترش همه جانبه روابط با این کشور تاکید دارند این مهم بار دیگر در دیدار اخیر اینجانب با مقامات کشورمان از سوی آنها مورد تاکید قرار گرفت.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین اظهار داشت اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، مسئولیت خطیر سفارت کشورمان در چین را بر عهده گرفته ام، با استعانت از خداوند متعال، با مردم پیمان می بندم تمام تلاش خود را در پیشبرد منافع ملی کشورمان در رابطه با جمهوری خلق چین بکار خواهم بست. 

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور از سفارشات موکد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد در این راستا سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن به مراه سرکنسولگری های شانگهای، گوانگجو و هنگ کنگ آماده ارائه خدمات به تمام ایرانیان عزیز هستند.

کشاورز زاده اظهار امیدواری کرد با همراهی هموطنان گرامی، بویژه ایرانیان ارجمند مقیم چین، در دوران مسئولیتش گام های تاثیر گذاری در جهت بهره مندی ملت شریف ایران از توسعه روابط میان دو کشور بردارد.

'محمد کشاورز زاده' سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین، روز شنبه 24 آذر به منظور آغاز فعالیت خود در این کشور، وارد پکن شد و روز سه شنبه 27 نیز استوارنامه خود را به 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین تسلیم کرد.

او قبل از انتصاب به عنوان سفیر ایران در چین، دستیار وزیر و مدیرکل آمریکا وزارت خارجه بود، مشاورز زاده همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ونزوئلا و ازبکستان بوده است.
پیش از این «علی اصغر خاجی» از سال 1393 تا پایان خرداد ماه سال 1397 سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین بود که با اتمام ماموریت وی، «عبدالناصر همتی» حدود یک ماه به عنوان سفیر ایران در چین فعالیت کرد و با انتصاب او به عنوان رییس کل بانک مرکزی، به تهران بازگشت.
از ابتدای مرداد تا ورود سفیر جدید، سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین توسط «حسن شاه بیگ» کاردار و سرپرست سفارت اداره می شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: