کد خبر: ۱۴۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 20 December 2018
رئیس اداره امور هند وزارت امور خارجه ایران پیشنهاد داد تا کارگروهی از سوی اتاق بازرگانی تهران، سفارت هند و اداره امور هند وزارت امور خارجه ایران شکل گیرد تا از این طریق در جهت حل مشکل تجار دو کشور و تسهیل فعالیت آنها گام برداشت.
 بانکداری ایرانی - رئیس اداره امور هند وزارت امور خارجه ایران پیشنهاد داد تا کارگروهی از سوی اتاق بازرگانی تهران، سفارت هند و اداره امور هند وزارت امور خارجه ایران شکل گیرد تا از این طریق در جهت حل مشکل تجار دو کشور و تسهیل فعالیت آنها گام برداشت.

به گزارش ایسنا، بنی اسدی در همایش "هند، پنجره‌ای فراسوی تحریم‌ها" که با حضور سفیر هند در ایران و جمعی از فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، با اشاره به سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به هندوستان و ماحصل این سفر، اظهار کرد: وزیر بهداشت درمان و آموزش، پزشکی کشورمان در راس هیئتی به هند سفر و با وزرای بهداشت، بازرگانی و طب سنتی این کشور در مورد همکاری‌های بین دو کشور دیدار کردند.

وی ادامه داد: قرار بر این شد تا همکاری‌های دو کشور نه تنها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بلکه در ارتباط با بیمارستان ها، کارخانجات داروسازی و دانشگاه های علوم پزشکی ادامه یابد و در روابط دو کشور در حوزه‌های مذکور تعمیق شود. در این سفر گزارشی از امکانات دارویی و پزشکی و کیفیت کالاهای پزشکی هند ارائه و قرار شد هیئت‌ها و نمایندگانی بین دو کشور معرفی شوند تا مسائل مطرح شده به صورت عملیاتی مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس اداره امور هند وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه روابط ایران و هند به هزاران سال قبل بازمی‌گردد که حتی بسیاری از کشورها وجود خارجی نداشته‌اند، گفت: هندوستان طی سالیان اخیر هرگز با ایران سر ناسازگاری نداشته و هر زمان که ایران و هند همکاری مشترکی داشته‌اند به اتفاق مبارکی منجر شده است.

بنی اسدی، افزود: در دوره اولیه تحریم ها علیه ایران با هندی‌ها در ارتباط بودیم و ترتیبات مالی اولیه خود را با این کشور برقرار کردیم، در حال حاضر نیز پیشنهاد می‌کنیم تا با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، سفارت هند و اداره امور هند وزارت امور خارجه ایران کارگروه تشکیل شود تا در جهت حل مشکلات تجارت و تسهیل امور مربوط به آنها همکاری کنند.

به گفته وی هفته آینده در چابهار نشستی بین مسئولان کشورهای ایران، هند و افغانستان برگزار می‌شود تا در زمینه ایجاد بسترهای لازم جهت مبادلات تجاری و اقتصادی به گفتگو بنشینند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: