کد خبر: ۱۴۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - 23 November 2018
آمریکا درحال اجرای بازرسی ها و بررسی هایی است که بر اساس آن صادرات علوم و فناوری های پیشرفته به چین محدودتر از گذشته خواهد شد.
بانکداری ایرانی - آمریکا درحال اجرای بازرسی ها و بررسی هایی است که بر اساس آن صادرات علوم و فناوری های پیشرفته به چین محدودتر از گذشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا روزنامه گلوبال تایمز چین روز جمعه گزارش کرد اداره صنایع و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا دستور داده است تمامی بررسی های لازم صورت گیرد تا مشخصا تدابیری برای جلوگیری از صادرات اقلام فناوری پیشرفته به چین اتخاذ شود.
این فناوری های پیشرفته 14 دسته بندی را در بر می گیرد که از آن جمله می توان به فناوری های هوشمند، رباتیک و همچنین علوم رایانه ای کوانتومی اشاره کرد.
اگرچه وزارت بازرگانی آمریکا صراحتا نام کشوری را ذکر نکرده اما این نشریه ارگانی چین در گزارش خود تصریح کرده است که طبیعتا هدف از این محدودیت ها، جلوگیری از صادرات این فناوری ها به چین است.
مقام های آمریکایی می گویند صادرات این اقلام و فناوری های پیشرفته می تواند خطر نقض حق مالکیت معنوی را به دنبال داشته باشد و بزودی درباره محدود کردن آنها تصمیم گیری قطعی انجام خواهد شد.
آمریکا سال ها است از صادرات بسیاری از اقلام فنی پیشرفته به چین جلوگیری می کند و پکن می گوید به دلیل جلوگیری از این صادرات است که آمریکا دچار کسری تجاری در برابر دیگر کشورها از جمله چین شده است.
گزارش ادامه می دهد ظاهرا این محدودیت ها نشان دهنده نگرانی های فزاینده آمریکایی ها از نبردهای تجاری با کشورهای دیگر است و این موضوع آنها را سردرگم کرده و باعث شده است تا به دیگران تهمت سرقت فنی بزنند.
گلوبال تایمز می نویسد در فرایند جهانی شدن، چنین اقداماتی دیگر جوابگو نیست و کشورها بهتر است درها را به روی تعاملات تجاری، علمی و فنی بازتر کنند.
روزنامه چینی تاکید کرد البته این محدودیت ها مشکلاتی برای چین ایجاد می کند اما نتیجه دلخواه برای آمریکا ندارد چین سال ها است تحت چنین محدودیت هایی قرار دارد و علوم و فنون هرگز در انحصار کشور دیگری نبوده است.
برچسب ها: آمریکا ، صادرات ، فناوری ، چین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: