کد خبر: ۱۴۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - 21 November 2018
بانکداری ایرانی - صورت‌های مالی 7 ماهه بانک صادارت نشان می دهد که وعده مدیران این بانک در مسیر تحقق قرار دارد و "وبصادر "در هفت ماه نخست سال 97 ، با ثبت ارقام مناسب در حوزه تسهيلات و سپرده، عملکرد مناسبی را نسبت به سال قبل، به نمایش گذاشته است .
بانکداری ایرانی - صورت‌های مالی 7 ماهه بانک صادارت نشان می دهد  که وعده مدیران این بانک در مسیر تحقق قرار دارد و "وبصادر "در هفت ماه نخست سال 97 ، با ثبت ارقام مناسب در حوزه تسهيلات و سپرده، عملکرد مناسبی را نسبت به سال قبل، به نمایش گذاشته است .

مدیر عامل بانک صادارت نیز اعلام کرده است با عمل به برنامه‌ریزی‌ها، امید بسیاری وجود دارد که سال ٩٧ را بدون زیان پشت سر بگذاریم و به نتایج بهتری دست پیدا کنیم و حتی ممکن است تا پایان سال نیز به سوددهی هم برسیم.

به گزارش بانکداری ایرانی ، اعطای تسهیلات و جمع‌آوری سپرده از سوی بانک صادارت در هفت ماهه نخست سال جاری ، با رشد 15 و 20 درصدی مواجهه شده است. 

 همچنین تسهیلات طی دوره بانک صادرات ( که در همین دوره یک ماهه که تسویه می شود)  در هفت ماهه نخست سال جاری عملکرد  به مبلغ 103 هزار میلیارد ریال و سپرده جمع‌اوری شده  نیز به  عدد 2634 هزار میلیارد ریال رسیده است. 

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه بانک صادرات ، در هفت ماهه نخست سال 97  بانک صادرات 964 هزار و 183 میلیارد ریال مانده تسهیلات ثبت کرده است این در حالی است که رقم ثبت شده در پایان مهر 96 حدود 845 هزار و 213 میلیارد ریال بود. 

درآمد حاصله از این میزان تسهیلات در مهر  97 حدود  67 هزار و 690 میلیارد ریال بوده  و در مهر 96  حدود 55 هزار و 823 میلیارد ریال بود.  که نشان از  رشد 22 درصدی در کسب درآمد بانک صادارت دارد . 

سرفصلی که بیشترین تسهیلات را به خود اختصاص داده است مشارکت مدنی با رقم 275 هزار میلیارد ریال است .و بعد از آن فروش اقساطی با رقم 183 هزار  میلیارد ریال و تسهیلات ارزی با 94 هزار میلیارد ریال قرار دارند .  

 براساس این گزارش، تغییرات معنا دار در تسهیلات دهی بانک صادرات در  سال جاری نسبت به سال قبل ، در بخش مشارکت مدنی و فروش اقساطی و ارزی رخ داده است. 

در دوره مشابه در  سال گذشته  تسهیلات در بخش مشارکت مدنی 284 هزار میلیارد ریال بود اما در سال جاری با کاهش 10 هزار میلیاردی مواجه شد اما در مقابل تسهیلات در بخش فروش اقساطی   و ارزی با رشد چشمگیری مواجه شدند 

این گزارش می افزاید : سپرده های پایان دوره بانک صادرات در هفت ماهه نخست سال جاری  حدود 1383 هزار میلیارد ریال بوده نسبت به سال گذشته با رقم 1159 هزار میلیارد ریال حود 20 درصد رشد داشته است. 

سپرده های بلند مدت با رقم 343 هزار و 98 میلیارد ریال همچنان بیشترین سپرده را به خود اختصاص می دهد و بعد از آن سپرده کوتاه مدت  ویژه با رقم 238 هزار و و 142 میلیارد ریال  و در رتبه بعدی سپرده های قرض الحسنه جاری  با رقم205  هزار و 425 میلیارد ریال قراردارد. 

سود پرداخت شده در هفته ماهه نخست سال جاری 85 هزار و 824 میلیارد ریال بوده که  نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است چرا که در سال گذشته تغییرات زیادی در سود سپرده از سوی بانک مرکزی اعمال شده است . 

روند مثبت فعالیت مجموعه بانک صادرات ایران، تلاش برای شفافیت بیشتر در صورت‌های مالی، شتاب بیشتر در اجرای عملیات بانکی، ارائه طرح‌های متنوع  ومحصولات نوین متناسب با نیازهای مشتریان، فروش اموال مازاد، گستردگی شعب و خدمات بانکداری الکترونیک و چشم انداز دست‌یافتنی اهداف آتی، مهمترین دلایل اساسی در سرعت گرفتن بانک به سمت سودآوری بیشتر و درعین حال، حمایت بیشتر از بخش‌های مختلف اقتصادی و تولید ملی است.  
علاوه براین، برنامه‌های آتی بانک صادرات ایران برای افزایش سرمایه و تقویت ساختارهای مالی نیز چشم‌انداز بهتری را برای این بانک ترسیم کرده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: