کد خبر: ۱۴۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 15 November 2018
بهای ‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال در بازار آسیا کاهش یافت.
در پی ارزیابی ها در خصوص افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و در نتیجه آن افزایش عرضه ، ­در بازار آسیا ، بهای ‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک (وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت) و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال (نفت خام ‏شاخص اروپا‏)، در معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین شاخص نیویورک که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در معاملات امروز الکترونیک ‏بازار نفتی ‏سنگاپور، ‏برای تحویل ‏در ماه دسامبر با 30 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 55 دلار و 95 سنت رسید. 

بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، نيز در معاملات روز پنجشنبه برای تحویل در ماه ژانویه با 25 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 65 دلار و 87 سنت رسید. 

انجمن نفت خام آمریکا (API) ‏که به عنوان ‏‏نهادی کارشناسی نوسانات مربوط به ‏نفت ‏این کشور را درسطح ملی ‏مورد بررسی ‏قرار می‌دهد و پیش بینی های مربوط به ‏میزان ذخیره سازی ‏هفتگی نفت خام را یک ‏روز قبل از ‏وزارت انرژی آمریکا منتشر ‏می‌کند، روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر تجاری نفت خام آمریکا تا هفته گذشته یعنی هفته منتهی به نهم نوامبر هشت ممیز هفتاد و نه صدم میلیون بشکه افزایش یافته است که بسیار بیشتر از حد پیش بینی شده است. این برای ششمین بار طی شش هفته متوالی است که این ذخایر افزایش می یابد.

هر گاه ذخایر تجاری نفت خام آمریکا افزایش می یابد نشان دهنده کاهش تقاضا برای نفت در این کشور است. با توجه به اینکه آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است میزان کاهش تقاضا در آن در کاهش قیمت در بازار جهانی تاثیر گذار خواهد بود.
برچسب ها: نفت خام ، بهای نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: