کد خبر: ۱۴۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 11 November 2018
نایب‌رییس اتاق ایران معتقد است که رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی یکی از پیش‌نیازهای رقابتی شدن اقتصاد است که باید فرهنگ آن در کشور توسعه یابد.
پدرام سلطانی بر ضرورت رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی کشور بر اساس کارآمدی تاکید کرد و مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران را به عنوان رگولاتور بخش‌خصوصی در توسعه فرهنگ رتبه‌بندی موثر دانست. 

به گفته سلطانی، رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی را باید یکی از مسیرهای رقابتی شدن فضای اقتصاد دانست. 

او تاکید کرد: پارلمان بخش خصوصی به عنوان نهادی که آسیب‌دیده از فضای غیر رقابتی و غیرشفاف در چند دهه گذشته است، اعتقاد دارد در فضای فعلی مهم‌ترین اهرمی که می‌تواند فضای کسب و کار کشور را بهبود بخشد، شکل‌گیری فضای رقابتی است. 

سلطانی با تأکید بر کاهش عوامل مخل بر رقابت در کشور افزود: همانطور که گزارش «doing busines» این فرصت را به کشورها می‌دهد تا بر اساس نتایج حاصل در این گزارش سالانه، مسیر اقتصادی خود را توسعه بخشند. 

باید سطوح دیگری از رقابت را در داخل کشور ایجاد کنیم که نه بر اساس سود و فروش، بلکه بر اساس شاخص‌هایی باشد که گواه کارآمدی بنگاه اقتصادی است. 

او با تأکید بر ضرورت رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی در داخل کشور، گفت: در کشورهای پیشرفته که توسعه آنها معلول ایجاد فضای رقابتی بوده، انواع این رتبه‌بندی‌ها در داخل کشورشان وجود دارد. حتی موسساتی در جهان فعالیت می‌کنند که کارشان رتبه‌بندی اعتباری بنگاه‌هاست تا نتایج آنها ملاکی برای ارایه خدمات مختلف از سوی بانک‌ها و بیمه‌ها به بنگاه اقتصادی قرار بگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: