کد خبر: ۱۴۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 03 November 2018
مراسم معارفه وزیر اقتصاد با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور، اکرمی سرپرست اسبق وزارت اقتصاد ، رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از مدیران وزارت اقتصاد و دارایی آغاز شد.
رحمت الله اکرمی سرپرست سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی ، ضمن تقدیر از خدمات وزیر سابق آقای کرباسیان به فرهاد دژپسند بابت دریافت رای اعتماد از مجلس تبریک گفت.

وی در خصوص دستاوردهای وزارت اقتصاد که در خرداد 97 منتشر شده است گفت: بین 93 دستگاه ملی رشد الکترونیکی کردن خدمات در ستاد وزارت اقتصاد رتبه اول ، در بیمه مرکزی رتبه دوم و در سازمان مالیاتی رتبه سوم را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: در تحقق خدمات دولت الکترونیک که در جهت شفافیت و مبارزه با فساد بسیار مهم و­­قابل توجه است ، بیمه مرکزی در این زمینه رتبه اول ، وزارت اقتصاد رتبه دوم و گمرک رتبه سوم را کسب کرده است .
اکرمی گفت: نرخ تامین مالی را که به 40 درصد در دولت دوازدهم رسیده بود به زیر 20 درصد رساندیم و بیش از 5 هزار میلیارد بدهی دولت را تسویه کردیم .

وی افزود: بیش از 48 میلیون نفر ازجانب سازمان خصوصی سازی سود سهام عدالت دریافت کردند و بورس تهران در سال 2017 جزو سه بورس برتر منطقه شناخته شد.

اکرمی گفت: 300 هزار مودی جدید مالیاتی در سازمان مالیاتی شناسایی شد و خزانه داری کل کشور کلیه اوراق مالی را بدون تاخیر بازپرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد تنها دستگاهی است که در سال 97 دو بار مورد تشویق رهبری قرار گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: