کد خبر: ۱۴۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 21 October 2018
مشاور معاون اول رئیس جمهور: زمینه برای تبادل مالی ایران و سوریه با پول ملی دو طرف فراهم شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مشاور معاون اول رئیس جمهور  گفت: در جلسه برگزار شده با بانک مرکزی و موافقت رییس کل این بانک، زمینه برای تبادل مالی ایران و سوریه با پول ملی دو طرف فراهم شده است.

بهمن دانایی فرد امروز در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و سوریه در اتاق تهران گفت: غربی ها تصور می کردند که تغییرات اساسی در سوریه انجام می گیرد، اما با توجه به برنامه ریزی هایی که در منطقه صورت گرفت، تمام آمال و خواسته های دشمنان با شکست مواجه شد. 
وی تصریح کرد: اکنون باید کار ماندگار اقتصادی انجام شود، این در حالی است که ۱۶۰ میلیون دلار حجم روابط تجاری ایران و سوریه است که عدد پایینی بوده و در هیچ یک از دو کشور قابل دفاع نیست. 

وی افزود: امروز باید نقشه راهی را متناسب با تجربه هایی که داریم، ترسیم کنیم، این در حالی است که نشست های رودر رو با تجار می تواند برای حل مشکلات پیش روی تجارت دو کشور کمک کند. 
دانایی فر با اشاره به تبادل توریست که در گذشته میان ایران و سوریه صورت می گرفته است، گفت: ما آماده هستیم در زمینه های مختلف با هم کار کنیم؛ نمونه آن هم سرمایه گذاری مشترک، عملیات تجاری و تولید مشترک است.

وی با تاکید بر ضرورت معامله با پول های دو کشور خاطرنشان کرد: این یکی از خلاءهای میان دو کشور ایران و سوریه است، این درحالی است که جلساتی هم با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه برگزار شده و راه اندازی بانکهای مشترک و شعب آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه نیز در دستور کار قرار دارد.
امروز یک هیئت 57 نفره از فعالان اقتصادی و مقامات اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی شهرهای مختلف سوریه، به سرپرستی محمد حمشو، دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه عازم ایران شده اند و همایشی دو روزه برای تعامل با نمایندگان 200 شرکت و فعال اقتصادی ایرانی در اتاق تهران برگزار کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: