کد خبر: ۱۴۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 21 October 2018
رئیس مرکز آمار تنها راه به دست آوردن آمار درست و قابل اتکا در کشور را منوط به تصویب قانون آمار ایران دانست.
امید علی پارسا در نشست اصحاب رسانه با رئیس و معاونان­­ مرکز آمار ایران که­ به مناسبت هفته آمار و برنامه ریزی برگزار شد بیان کرد: ­ مهمترین قدم برای جمع آوری و تولید آمار درست،­ با کیفیت و قابل اتکاء،​ مرجعیت یافتن مرکز آمار ایران به عنوان مرکز تولید آمار است ­­تصویب قانون آمار کشور قانونی که برای تصویب به همکاری و مطالبه گری رسانه هم احتیاج دارد.

وی گفت:​ آمار کالایی سرمایه ای و مورد نیاز هم مردم و هم دولت است و نقش مهمی در مرتفع کردن مشکلات کشور دارد.

پارسا­ افزود: همچنین آمار با کیفیت تنها راه فهمیدن عملکرد درست دستگاه های حاکمیتی است، برای مثال بدون یک نظام آماری مطلوب چطور می توان از عملکرد درست نظام بودجه ریزی کشور مطمئن شد.

وی­ ضمن تأکید بر مشکلات موازی کاری در حوزه تولید آمار کشور گفت: دستگاه های بسیاری در کشور بر اساس نیاز های داخلی به تولید آمار مشغول هستند و بخشی از آن را هم منتشر می کنند که این با مرجعیت مرکز آمار که در برنامه های مختلف توسعه بر آن تأکید شده است منافات دارد و البته اعداد و آمار های مختلف هر دستگاه که بنا بر نیاز های خود دستگاه ایجاد و­­باعت بی اعتمادی مردم می شود.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: تنها راه به دست آوردن آمار درست و قابل اتکا در کشور تصویب قانون آمار ایران است که بر اساس پیش نویسی که توسط مرکز آمار ایران تهیه‌ شده امیدواریم ­ در ابتدای سال آینده اجرایی شود.
برچسب ها: آمار ، قانون آمار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: