کد خبر: ۱۴۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 09 October 2018
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما بهای نفت روز سه‌شنبه تحت تأثیر آتش سوزی در پالایشگاهی در کانادا و ورود طوفان به خلیج مکزیک که منطقه تولید نفت است، در بازار آسیا دوباره رو به افزایش گذاشت.

در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آسیا (وست تگزاس اینترمدیت / نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه نوامبر با 33 سنت افزایش، 74 دلار و 62 سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر نیز 37 سنت افزایش یافت و به 84 دلار و 28 سنت رسید.
دیروز، بهای نفت پس از افزایش شدید در هفته های گذشته، به علت انتشار خبرهایی در مطبوعات در مورد احتمال اینکه واشنگتن در مورد تحریم ها بر ضد صادرات نفت خام ایران استثنائاتی قائل شود، کاهش یافته بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، استفان اینس تحلیل‌گر اوآندا اعلام کرد: «بهای نفت پس از کاهش ناشی از احتمال استثنا قائل شدن در تحریم نفتی آمریکا بر ضد ایران، دوباره رو به افزایش گذاشت.»

وی افزود: «فضایی که برای ریسک پذیری مساعد به نظر می رسد، از بهای نفت حمایت می کند. آتش سوزی در پالایشگاهی در سن ژان کانادا و طوفان مایکل که وارد خلیج مکزیک می شود، زمینه را برای افزایش بهای نفت فراهم کرد.»

انفجاری مهیب و پس از آن آتش سوزی که روز دوشنبه در بزرگ‌ترین پالایشگاه کانادا در نیوبرانزویک روی داد اما بر اثر آن تنها چند نفر به طور سطحی زخمی شدند.
صنعت نفت آمریکا نیز خود را برای رسیدن طوفان جدیدی به سواحل آمریکا در اوایل هفته آماده می کند.

بر اساس تازه ترین گزارش دفتر تنظیم مقررات محیط زیست و امنیتی آمریکا، سکوهای نفتی در خلیج مکزیک که 19 درصد نفت آمریکا در آنجا تولید می شود، تخلیه شدند.
سرمایه گذاران از سوی دیگر منتظر انتشار ارزیابی های فدراسیون خصوصی امریکن پترولیوم در مورد ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا هستند.

دوشنبه در لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 25 سنت کاهش، 83 دلار و 91 سنت به فروش رفته بود.

در بازار نیویورک نیز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با پنج سنت کاهش، 74 دلار و 29 سنت معامله شده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: